تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۶۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پویا ایدنی در جام ستارگان ایران و جهان چهاردهم شد
استاد بزرگ شطرنج ایران و جهان در پیکارهای جام ستارگان ایران و جهان در جایگاه چهاردهم ایستاد
استاد بزرگ شطرنج ایران و جهان در پیکارهای جام ستارگان ایران و جهان در جایگاه چهاردهم ایستاد.

پویا ایدنی در جام ستارگان ایران و جهان چهاردهم شد

نخستین دوره این رقابت‎ها بین دو تیم منتخب جهان و منتخب ایران از ۲۰ تیرماه با حضور آناتولی کارپف، رییس فدراسیون جهانی شطرنج و مسوولان ملی و استانی در منطقه آزاد انزلی آغاز شد و تا سی‎ویکم تیرماه ادامه داشت.

در این رقابت‎ها پویا ایدنی، استادبزرگ خوزستانی شطرنج ایران و جهان نیز در ترکیب تیم منتخب ایران حضور داشت که در پایان رقابت‎ها و از 10 مسابقه خود با ثبت سه پیروزی، سه تساوی و چهار شکست برابر حریفان خود در رتبه چهاردهم قرار گرفت.

ایدنی در پایان رقابت‎ها و با توجه به درجه بالاتر حریفانش در این مسابقات، 12 درجه افزایش ریتینگ پیدا کرد و از ریتینگ 2560 به 2572 ارتقا یافت.

رقابت‎های شطرنج جام ستارگان بعد از برگزاری مسابقه سریع‎السیر در روز اول که تیم منتخب ستارگان جهان با کسب ۵۳.۵ امتیاز در مقابل ۴۶.۵ امتیاز اخذ شده از سوی قهرمانان ایران، به پیروزی دست یافت، در ادامه و طی 10 روز به روش شونینگن و در زمان استاندارد به انجام رسید.

براساس نتایج اعلام‎شده از سوی هیات داوران این مسابقات، تیم ستارگان جهان علاوه بر پیروزی در تمام 10 دور مسابقه برگزار شده، موفق شد در نتیجه نهایی تیمی با کسب 64.5 امتیاز برابر 35.5 امتیاز تیم منتخب شطرنج‎بازان ایران، به پیروزی برسد و بدون شکست، قهرمان اولین دوره جام ستارگان شطرنج باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار