تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرمشهر عنوان کرد:
بی‌بهره‌بودن کشاورزان از سرمایه عظیم صندوق سهام عدالت
رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: با توجه به سرمایه بزرگ صندوق سهام عدالت تاکنون چیزی عاید کشاورزان نشده است
رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: با توجه به سرمایه بزرگ صندوق سهام عدالت تاکنون چیزی عاید کشاورزان نشده است.

احمد شریفات صبح امروز در نشست تخصصی مسئولان و کشاورزان در اتاق بازرگانی خرمشهر، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مقوله دولت باید وضعیت منطقه در دستور کار بخشش خصوصی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کشاورزی‌های آبزیان، یونجه و نخیلات از نمونه‌های کشاورزی مورد قبول ما به حساب می‌آید که در آن بررسی و پژوهش‌های مختلفی انجام شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: متاسفانه 400 تومان یارانه صادرات برای کشاورزان رقم بسیار بالایی است که کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه میلیاردها پول در صندوق سهام دولت قرار دارد اما سرمایه‌ای از آن عاید کشاورزان نشده است و باید مسئولان پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

شریفات خاطرنشان کرد: در دولت‌های سابق، بخش‌های خصوصی وقت و زمانی در صدا و سیما نداشتند اما در دولت تدبیر و امید 20 درصد از وقت صدا و سیما در اختیار بخش‌های خصوصی قرار گرفته است.

وی از نحوه خدمات‌دهی بانک‌ها به امر کشاورزان انتقاد کرد و گفت: دیدگاه بانک‌ها نسبت به بخش‌های خصوصی بسیار بد است و این امر تا جایی پیش رفته است که کشاورزان ما حاضر هستند که به نزول‌خواران مراجعه کنند تا درگیر اذیت‌های بانک نشوند.

شریفات تصریح کرد: متاسفانه بعضی از متخصصان امر کشاورزی، دانش کافی دارند اما زمینی در دسترس آنها نیست و باید همه در این موضوع ورود جدی داشته باشند و من حاضر هستم 100 هکتار زمین در اختیار این افراد قرار دهم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرمشهر در پایان با بیان اینکه خوشبختانه از جهاد کشاورزی شهرستان راضی هستیم، اظهار کرد: تمام جلسات و نشست‌ها باید خروجی و نتایج داشته باشند و ما برای کمک و همکاری به جهاد کشاورزی اعلام آمادگی می‌کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار