تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
شرایط تردد معلولان و جانبازان در شهر مناسب نیست
استاندار خوزستان با اشاره به کمبود امکانات ویژه معلولان و جانبازان در شهرهای استان گفت: در اهواز هیچ تسهیلاتی برای معلولان وجود ندارد و شرایط برای تردد معلولان و جانبازان در شهر مناسب نیست
استاندار خوزستان با اشاره به کمبود امکانات ویژه معلولان و جانبازان در شهرهای استان گفت: در اهواز هیچ تسهیلاتی برای معلولان وجود ندارد و شرایط برای تردد معلولان و جانبازان در شهر مناسب نیست.

غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان که امروز (2 مردادماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم این مرکز بتواند تا حدودی از دردهای این جانبازان کم کند و شرایط زیست بهتر را برای استراحت و درمان آنها فراهم سازد.

وی افزود: تلاش بر این است که پروژه های ویژه جانبازان افزایش یابد و سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

شریعتی با اشاره کمبود امکانات ویژه جانبازان و معلولان در خوزستان تصریح کرد: امکانات چندانی در استان خوزستان در این خصوص وجود ندارد، البته امکانات موجود، امکانات خوبی است. از سوی دیگر تاکید بر کیفیت کار است و تاکید شده که این امکانات و مراکز با میزان کیفی بالا ساخته شود تا در آینده نزدیک شاهد خرابی آن نباشیم. همیشه تاکید بر کیفیت پروژه‌ها است و به ویژه در خصوص جانبازان این تاکید بیشتر است.

وی عنوان کرد: موجب تاسف است که دم از جانبازان و رسیدگی به آنها می‌زنیم ولی در  عمل هیچ کاری انجام نمی‌شود در حالی که در کشورهای پیشرفته، محل تردد و محل سوار شدن به اتوبوس‌های شهری برای معلولان مشخص است و تمام امکانات برای آنها فراهم است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این کشورها محل مشخصی برای پارکینگ معلولان و جانبازان در نظر گرفته می‌شود و حتی در صورت شلوغی و ترافیک کسی از آن استفاده نمی‌کند و حق توقف ندارد ولی متاسفانه ما هیچ کدام از این امکانات را در اهواز و دیگر شهرهای استان نداریم. در اهواز هیچ تسهیلاتی برای معلولان وجود ندارد و شرایط برای تردد معلولان و جانبازان در شهر مناسب نیست.

وی ادامه داد: این نبود امکانات، تبعات خاص خود را دارد و موجب می‌شود که جانبازان و معلولان از رفت و آمد در شهر خودداری کنند زیرا خطرات آن بسیار زیاد است و اگر در منزل بمانند نیز تبعات خاص خود را دارد. بابت این موضوع، دینی بر گردن ما است  و به ویژه از شورای شهر و شهرداری انتظار می‌رود که دقیق‌تر و عاجل در این خصوص اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار