تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۶۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مقام سازمان تجارت عنوان کرد:
حمایت از بخش خصوصی و پیش‌بینی بسته مشوق صادراتی
هر برنامه‌ای را که بخش خصوصی برای ایجاد ارزش افزوده در تجارت خارجی ارائه کند، از سوی این سازمان پیگیری و حمایت می‌شود تا به توسعه تجارت خارجی در زمینه‌های مختلف دست پیدا کنیم
معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هر برنامه‌ای را که بخش خصوصی برای ایجاد ارزش افزوده در تجارت خارجی ارائه کند، از سوی این سازمان پیگیری و حمایت می‌شود تا به توسعه تجارت خارجی در زمینه‌های مختلف دست پیدا کنیم.

محمدرضا مودودی اظهار کرد: این سازمان تکلیف دارد تا برای بخش خصوصی فعالیت و از آن‌ها حمایت کند تا شاهد توسعه تجارت خارجی و مثبت شدن تراز تجاری کشور باشیم.

وی افزود: دو وظیفه مهم مدیریت واردات با هدف مثبت کردن تراز تجاری کشور و ایجاد شرکت‌های بزرگ صادراتی با هدف تخصصی کردن تجارت خارجی بر عهده سازمان توسعه تجارت کشور است که این سازمان آن‌ها را به عنوان تکلیف پذیرفته و به شدت پیگیری می‌کند.

مودودی تصریح کرد: به منظور انجام هر چه بهتر این تکلیف، سازمان توسعه تجارت برنامه‌هایی را در این دو زمینه ارائه کرده تا بتواند در زمینه توسعه تجارت خارجی موفق‌تر عمل کند و شاهد توسعه این بخش باشد.

وی با اشاره به تراز تجاری مثبت ایران و حفظ رشد تراز تجاری نسبت به 3 ماهه گذشته عنوان کرد: در 3 ماه اول سال تراز تجاری کشور 1.5 میلیارد دلار مثبت بوده به گونه‌ای که میزان صادرات در این 3 ماهه، 10.5 میلیارد دلار و میزان واردات حدود 9 میلیارد دلار بوده است.

مودودی در خصوص حمایت از صادرکنندگان توسط این سازمان اظهار کرد: برای حمایت از صادرکنندگان، بسته مشوق صادراتی در حوزه‌های مختلف برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده که به صورت جدی در حال پیگیری است. همچنین زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت نیز در حال بررسی هستند تا بتوانیم به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به توسعه تجارت کمک کنیم.

وی با بیان اینکه امسال کشور کره جنوبی نیز جز 5 کشور اول صادراتی ایران قرار گرفت، خاطرنشان کرد: کشورهای عراق، امارات چین، افغانستان و کره جنوبی 5 کشور اصلی در اهداف صادراتی ایران هستند و امسال هندوستان یک پله پایین‌تر از آن‌ها قرار گرفته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار