تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۷۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلایه کشاورزان از خلف وعده دولت در پرداخت وجوه ذرت
دولت در پرداخت مطالبات ذرتکاران برخلاف تعهدات خود عمل کرده و علاوه بر پرداخت با تأخیر این مطالبات، بخشی از پول را به دلایل مختلف به کشاورزان نداده است
رئیس انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: دولت در پرداخت مطالبات ذرتکاران برخلاف تعهدات خود عمل کرده و علاوه بر پرداخت با تأخیر این مطالبات، بخشی از پول را به دلایل مختلف به کشاورزان نداده است.

ناصر نظرزاده اظهار کرد: کشاورزان شمال خوزستان در سال گذشته ذرت به میزان قابل توجهی و با کیفیت بسیار بالا کشت کردند، به گونه‌ای که این ذرت یکی از مرغوب‌ترین ذرت‌های عرضه‌شده در بازار بود و در بورس به فروش رسید.

وی افزود: بخشی از مطالبات ذرتکاران پس از فروش ذرت در بورس با تاخیر 6 ماهه به آن‌ها پرداخت شد اما حدود 30 درصد باقی مانده مطالبات پرداخت نشد که این وجوه با پیگیری‌های فراوان اخیراً به کشاورزان پرداخت شد.

نظرزاده تصریح کرد: طبق قراردادها دولت باید همه پول کشاورزان را پس به فروش رسیدن ذرت در بورس به آن‌ها پرداخت می‌کرد اما بخشی از مبلغ و بهای ذرت را به عناوین مختلفی کم کرده است که کشاورزان از این مساله گلایه دارند.

وی ادامه داد: قرار نبود تا کشاورزان هزینه‌های دولتی را پرداخت کنند اما اکنون شاهد هستیم که بخشی از پول‌هایی که باید به کشاورزان جهت فروش رفتن ذرت به آن‌ها پرداخت شود، به عنوان هزینه‌های دولتی مانند ارزش افزوده و ... از طلب کشاورزان کم شده است.

نظرزاده عنوان کرد: با توجه به شرایط بوجود آمده اگر دولت نخواهد به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و پس از به خرید محصول، مشکلات این چنینی برای کشاورزان به وجود بیاورد، کشاورزان دیگر نمی‌توانند به کشت بپردازند زیرا برای آن‌ها به صرفه نخواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار