تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقاط حادثه خیز جاده های گتوند ایمن سازی شد
رئیس اداره راه و شهرسازی گتوند از ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده های این شهرستان خبر داد
رئیس اداره راه و شهرسازی گتوند از ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده های این شهرستان خبر داد.

علی محمد زاده روز شنبه در خصوص اقدام های انجام شده درحوزه ایمنی راهها گفت: اداره راه و شهرسازی گتوند در جهت ارتقای پایدار ایمنی راهها و رفع نقاط حادثه خیز این شهرستان اقدام های خوبی انجام داده است که در سال جاری شاهد کاهش چشمگیر تلفات و تصادف های جاده ای بوده ایم.

وی در تشریح اقدام های راه و شهرسازی گتوند در سال جاری به منظور ایمن سازی جاده ها افزود: جاده اصلی گتوند - دزفول و نقاط حادثه خیز روستای ایستادگی و پل شیلو در بخش عقیلی با نصب علائم راهنمایی و رانندگی و هشداری، نصب چراغ های چشمک زن ،شانه سازی ، تیغه زنی و پاکسازی حریم این جاده ها ایمن سازی شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی گتوند در ادامه با اشاره به اینکه 80 درصد از طرح ساخت جاده گتوند - شوشتر از سمت روستای کوشکک به طول10 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال شامل زیرسازی، لکه گیری و روکش آسفالت انجام شده است افزود: در صورت تامین اعتبار بخش باقی مانده این جاده نیز بهسازی می شود.

محمد زاده به اجرای طرح چهار بانده کردن جاده ورودی شهر گتوند تا شهر جنت مکان اشاره نمود و افزود: این طرح به طول 5.2کیلومتر و عرض 23متر با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که متاسفانه به علت کمبود اعتبار عملیات اجرایی آن به کندی صورت می گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی گتوند همچنین به روند کند طرح پل شور در بخش عقیلی اشاره کرد و افزود:این طرح با اعتبار اولیه 35میلیارد ریال و با 35درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد و روند ساخت این پل نیز به دلیل کمبود اعتبار به کندی در حال انجام است.

محمد زاده در ادامه به بهسازی جاده کیارس- پل پرزین اشاره کرد و گفت: بهسازی این جاده شامل زیرسازی، لکه گیری و روکش آسفالت به طول 2.3کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 350میلیون ریال انجام شد.

این مقام مسئول با اشاره به لایروبی نشدن زهکش ها درکنار جاده ها افزود: جاده ورودی گتوند به جنت مکان به علت نزدیکی به زهکش ها و لایروبی نشدن آن، باعث نفوذ آب و تخریب جاده شده است و لایروبی این زهکش باید توسط شرکت بهره برداری ازشبکه های آبیاری گتوند(کارون بزرگ) انجام شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی گتوند در پایان به لایروبی نشدن پل رودنی در بخش عقیلی نیز اشاره کرد و افزود: لایروبی نشدن زهکش ها دراین نقطه از شهرستان، باعث بالا آمدن آبهای سطحی درزمان بارندگی بر روی بدنه پل شده و جاده ارتباطی تعداد زیادی از روستاهای بخش عقیلی قطع می شود.

از مجموع 439کیلومتر جاده های شهرستان گتوند 74کیلومتر آن جاده شهری و 365 کیلومتر راه روستایی است.

شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر ، ترکالکی ، جنت مکان ، سماله و نیز 45 روستا می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار