تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۲۷۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات جوان 25 ساله از کانال آبیاری شبکه آبیاری دز
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از نجات جان یک جوان 25 ساله اهل اهواز از کانال اصلی غرب شبکه آبیاری دز توسط گشت حریم بانی این شرکت خبر داد
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از نجات جان یک جوان 25 ساله اهل اهواز از کانال اصلی غرب شبکه آبیاری دز توسط گشت حریم بانی این شرکت خبر داد.

محمد اسلامی روز شنبه گفت:حریم بانان شبکه آبیاری شمال خوزستان عصر جمعه حین گشت زنی متوجه فریاد کمک خواهی فردی در کانال آبیاری شدند که بلافاصله وارد عمل شده و وی را از مرگ حتمی نجات دادند.

وی افزود: این دومین مورد در 10 روز اخیر است که حریم بانان شرکت موفق می شوند فردی را از غرق شدن نجات دهند.

اسلامی گفت: بدلیل شدت گرفتن گرما بخش زیادی از فعالیت حریم بانی به جلوگیری از شنا کردن در کانال های آبیاری منطقه متمرکز شده است.

به گفته وی اقدام فیزیکی و فرهنگی شرکت در کاهش میزان غرق شدگی در کانال های آبیاری موثر بوده است اما وسعت شبکه آبیاری و بی توجهی برخی جوانان به هشدارهای ایمنی، حوادث تلخی را رقم زده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از خانواده ها و مسافران درخواست کرد برای شنا کردن به هیچ وجه ازمحدوده تاسیسات سدها و کانالهای آبیاری استفاده نکنند.

شبکه های آبیاری شمال خوزستان شامل شبکه های دز و کرخه شمالی با بیش از یکهزار و 700 کیلومتر کانال و زهکش نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی شمال خوزستان دارد.

از ابتدای امسال تاکنون شش نفر در رودخانه دز و کانالهای آبیاری دزفول غرق شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار