تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
فرهنگ اصیل انقلاب و دفاع مقدس در جامعه پیاده شود
استاندار خوزستان گفت: باید فرهنگ اصیل انقلاب و دوران دفاع مقدس در جامعه پیاده شود
استاندار خوزستان گفت: باید فرهنگ اصیل انقلاب و دوران دفاع مقدس در جامعه پیاده شود.

غلامرضا شریعتی در مراسم تجلیل از فعالین کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز، دوم مردادماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در جهت اعتلای شعارالله و حفظ انقلاب اسلامی و همچنین گسترش و تعمیم آن به همه به‌ویژه جوانان، آن هم با شیوه‌های نوین، وظیفه داریم و اگر این وظیفه به‌درستی انجام شود از آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری خواهد شد و به همین دلیل باید این برنامه‌ها طراحی و به آنها نظم داده شود.

وی بیان کرد: باید فرهنگ اصیل انقلاب و دوران دفاع مقدس در جامعه پیاده شود، چرا که با این کار خیلی از مسائل نیز اصلاح خواهد شد و انتظار ما این است که همه با نظام و انقلاب اسلامی صادق باشیم تا به یک نتیجه مطلوب برسیم.

استاندار خوزستان گفت: حفظ حرمت مراسمات مربوط به انقلاب و دفاع مقدس واجب است و وقتی برنامه‌ای به این مناسبت‌ها برگزار می‌شود باید به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد.

در ادامه این مراسم فرج‌الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: در استان طی دوران مأموریتی که داشتیم تقریباً همه دستگاه‌ها به وظایف و مسئولیت‌های خودشان عمل کرده‌اند و باید بگویم خوزستان یک استان ویژه و با تعداد مناسبت‌های زیاد به‌ویژه در بخش دفاع مقدس است که تعداد این مناسبت‌ها کم نیست و هیچ استانی هم به این شکل مناسبت ندارد. البته حق است که به چنین مناسبت‌هایی پرداخته شود زیرا حفظ و نشر ارزش‌ها و پاسداشت تمام رشادت‌ها و جانفشانی‌ها را در بر دارند.

وی بیان کرد: درست است که شورای هماهنگی تبلیغات استان با محدودیت امکانات مواجه است ولی این دستگاه یک شورا و ستاد است که به صورت قانونی چارت سازمانی برای آن در سطح کشور تعریف نشده است و قاعدتاً باید از امکانات دستگاه‌ها استفاده شود تا نیروهای مورد نیاز و امکانات آن فراهم شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سید لطف‌الله سپهر رییس شورای هماهنگی تبلیغات خوزستان اظهار کرد: نقش و جایگاه مراسمات انقلاب اسلامی در حفظ و نگهداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا و امام بزرگوار نقش بسزا و ارزشمندی دارد و خداوند متعال نیز در قرآن کریم در یکی، دو آیه به حفظ این موارد به صراحت اشاره داشته است و آن را یک تقوا الهی، درونی و قلبی ذکر می‌کند.

وی ادامه داد: مناسبت‌های انقلاب اسلامی به تأکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید جنبه دینی و فریضه الهی پیدا می‌کند و در رأس همه این‌ها امام(ره) حفظ انقلاب اسلامی را از اهم واجبات دینی می‌داند.

سپهر با اشاره به مناسبت‌های مختلف از جمله 12 فروردین، ایام‌الله دهه فجر، 13 آبان، روز جهانی قدس، ارتحال جانگداز امام خمینی(ره) و هفتم تیر گفت: همه ما معتقدیم که مأموریت این شورا، مأموریت انقلابی و متعلق به عام مردم و همه اندیشه‌ها و افکارهای تعریف شده در حوزه اسلامی است.

وی عنوان کرد: جا دارد از آقای مقتدایی و توجه او به برگزاری مناسبت‌های مختلف در استان تقدیر و تشکر کنم. همچنین از آقای خبیر نیز که در این راستا کمک داشتند نیز قدردانی می‌کنم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار