تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۷۷۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
بیمارستان اروندکنار سالجاری تکمیل می شود
با پیگیری انجام شده و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان اروندکنار طی سالجاری تکمیل و بهره برداری می شود
فرماندار ویژه آبادان نگاه دولت یازدهم به بخش بهداشت و درمان در آبادان را ویژه دانست و گفت:با پیگیری انجام شده و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان اروندکنار طی سالجاری تکمیل و بهره برداری می شود.

عزیزالله شهبازی شنبه در نشست بررسی مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان آبادان گفت:مطالبه مردم در خصوص تکمیل بیمارستان اروندکنار پیگیری شده و تکمیل این بیمارستان در حال اجرا بوده و از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

وی اظهار داشت:بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان نیز با عمر بالای 70 سال در حال نوسازی و بازسازی است و با کمک بنیاد مستضعفان و وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان جدیدی در کنار بیمارستان قدیم در حال ساخت است.

شهبازی گفت:بیمارستان 120 تختخوابی شهید بهشتی نیز که روزگاری مخروبه بود، با اعتبار هزینه شده 150 میلیارد ریال نوسازی و بازسازی کامل شد و با چهار اتاق عمل و بخش های مختلف درمانی در حال ارائه خدمت به شهروندان است.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد:دو بیمارستان جدید نیز از سوی وزارت نفت و سازمان تامین اجتماعی در حال ساخت است که با پیگیری ها صورت گرفته روند قابل قبولی در پشرفت فیزیکی دارند.

فرماندار ویژه آبادان اخذ مجوز راه اندازی بانک بند ناف، افزایش جذب دانشجوی پزشکی از 30 دانشجو به 70 دانشجو با اولویت جذب 50 درصدی دانشجویان بومی و افزایش رشته های دانشگاهی مرتبط به پزشکی از سه رشته به هفت رشته را از دیگر اقدام صورت گرفته در بخش درمان از سوی دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت:با وجود اختصاص اعتبار مناسب از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و خرید تجهیزات مناسب برای راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو این مهم هنوز محقق نشده است.

وی، سرعت بخشی راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو را خواستار شد و افزود:مکانی برای راه اندازی این آزمایشگاه از سوی فرمانداری در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار می گیرد.

* نماینده مردم در مجلس:تامین امنیت در حوزه سلامت و درمان ضروری است

در ادامه این جلسه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نبود ارتباط بین مدیریت و نظارت را از مشکلات دستگاه های اجرایی برشمرد.

غلامرضا شرفی گفت:اگر نتوانیم در حوزه سلامت و درمان امنیت ایجاد کنیم و جامعه سالم را به نسل آینده تحویل دهیم، نمی توانیم در حوزه های مختلف توسعه پایدار داشته باشیم.

*ظرفیت تخت های بیمارستانی منطقه آزاد اروند دو برابر شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این جلسه گفت:در دولت تدبیر و امید ظرفیت تخت های بیمارستانی در منطقه آزاد اروند دو برابر افزایش یافته است.

علایرضا آموزنده افزود:درصد اشغال تخت بیمارستانی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

وی اجراء طرح تحول سلامت را از اقدامات دولت در راستای گسترش اعدالت اجتماعی توصیف کرد و افزود:مردم برای ارائه خدمات درمانی سه تا 10 درصد خدمات ارائه شده را پرداخت می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار