تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۱۲۷۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت هرکیلو مرغ درب مرغداری‌ها 52 هزار ریال است
طبق آخرین آمار به دست آمده از قیمت هر کیلو گرم مرغ کشتار روز در بازار 85 هزار ریال است که با عرضه مرغ با قیمت 52 هزار ریال درب مرغداری، هر کیلوگرم مرغ با تفاوت قیمت بیش از 30 هزار ریال در بازار خوزستان در حال عرضه است
رئیس اتحادیه تعاونی مرغداران خوزستان گفت: قیمت مرغ درب مرغداری های استان بین 50 تا 52 هزار ریال در حال عرضه است.

محمد حسین زمانی راد شنبه بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری های استان پایین خواهد آمد اما به این زودی ها امکان پذیر نیست؛ با پیگیری که در حال انجام است به احتمال زیاد اواخر شهریور امسال قیمت مرغ پایین خواهد آمد.

وی اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری در دوماه گذشته در خوزستان بین 30 تا 35 هزار ریال عرضه می شد و قیمت آن در درب مرغداری در ماه مبارک رمضان تا 47 هزار ریال در خوزستان افزایش یافته بود.

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ عرضه شده درب مرغداری در استان های دیگر نیز حدود 50 هزار ریال است و خوزستان با استان های دیگر تفاوتی ندارد.

رئیس اتحادیه تعاونی مرغداران خوزستان افزود: افزایش قیمت مرغ توسط واسطه ها در استان های دیگر در حدود دو هزار ریال است این در حالی است که در خوزستان بین 10 تا 15 درصد است.

زمانی راد بیان کرد: بسیاری از مرغداری ها در خوزستان ثبت دامپزشکی نیستند و به طور غیر قانونی اقدام به جوجه ریزی می کنند.

وی با اشاره به اینکه عوامل زیادی در افزایش قیمت مرغ دخالت دارد اظهار کرد: از جمله عوامل افزایش قیمت مرغ وجود واسطه گران، افزایش هزینه تولید، افزایش قیمت خرید جوجه و افزایش دما و پدیده گرد و غبار است که باعث تلف شدن جوجه و مرغ می شود.

رئیس اتحادیه تعاونی مرغداران خوزستان افزود: در دوماه گذشته هر کیلو گرم ذرت که هفت هزار ریال توسط مرغداران خریداری می شد اکنون به 10 هزار ریال خریداری می شود که باعث افزایش قیمت تمام شده مرغ می شود.

هم اکنون 900 واحد تولید مرغ در خوزستان وجود دارد.

طبق آخرین آمار به دست آمده از قیمت هر کیلو گرم مرغ کشتار روز در بازار 85 هزار ریال است که با عرضه مرغ با قیمت 52 هزار ریال درب مرغداری، هر کیلو گرم مرغ با تفاوت قیمت بیش از 30 هزار ریال در بازار خوزستان در حال عرضه است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار