تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۷۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
آغاز مجدد روند غنی‌سازی در صورت عدم اجرای مفاد برجام توسط غرب
مجلس شورای اسلامی در صورت ادامه مسیری غیر از اجرای مفاد برجام از سوی غرب و سازمان‌های بین‌المللی، موضع انقلابی خود را با تصویب قانونی جهت آغاز مجدد روند غنی‌سازی پیگیری می‌کند
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در صورت ادامه مسیری غیر از اجرای مفاد برجام از سوی غرب و سازمان‌های بین‌المللی، موضع انقلابی خود را با تصویب قانونی جهت آغاز مجدد روند غنی‌سازی پیگیری می‌کند.

فریدون حسنوند اظهار داشت: موضع رئیس مجلس شورای اسلامی در باب قطعنامه ضد ایرانی سازمان ملل، انقلابی و شایسته تقدیر است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و منتخبان مردم در صورت لزوم وارد عمل شده و با تصویب یک مصوبه دولت را در احقاق حقوق مردم و احقاق حقوق قانونی و مشروع کشور در این زمینه، کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از گذشت یک سال از توافق هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این موضوع و اجرای برجام به تمام تعهدات خود اقدام کرده است و حال نوبت طرف‌های دیگر مذاکرات بوده که پایبندی خود به توافق هسته‌ای و اجرای تعهدات خود را احراز کنند.

وی گفت: اگر حقوق قانونی ملت در این زمینه، رعایت نشود و طرف‌های مذاکره کننده با جمهوری اسلامی ایران بخواهند مسیر دیگری را دنبال کنند ما نیز مطابق با نیازهای خود مسیر خود را بر منطق قانون عوض خواهیم کرد.

حسنوند بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره  مسیر صلح و تعامل را اولویت سیاست‌های خارجی خود تعریف کرده  و بر اساس آن تا امروز  نسبت به اجرای همه تعهدات خود در زمینه‌های مختلف، توجه و تاکید داشته است.

وی افزود:  در توافق هسته‌ای یا موضوع برجام، جمهوری اسلامی ایران مطابق با همین محور توافقات مربوط به خود را تا کنون اجرا کرده است و حال طرف دیگر مذاکره نیز باید به  اجرای تعهدات خود پایبند باشد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در صورت ادامه مسیری غیر از اجرای مفاد برجام از سوی غرب و سازمان‌های بین‌المللی، موضع انقلابی خود را با تصویب قانونی جهت آغاز مجدد روند غنی‌سازی پیگیری می‌کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار