تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران صورت گرفت؛
انعقاد ۹۸ میلیون یورو تفاهمنامه سرمایه گذاری در آبادان با سوئیس
نایب رئیس شوری اسلامی شهر آبادان از انعقاد ۹۸ میلیون یورو تفاهمنامه سرمایه گذاری در آبادان با سوئیسی ها در حاشیه برگزاری نخستین «اجلاس جهانی شوراها و شهرداران» خبر داد
نایب رئیس شوری اسلامی شهر آبادان از انعقاد ۹۸ میلیون یورو تفاهمنامه سرمایه گذاری در آبادان با سوئیسی ها در حاشیه برگزاری نخستین «اجلاس جهانی شوراها و شهرداران» خبر داد.

عبدالحسین مکوندی با بیان اینکه در طول دو روز برگزاری این همایش، گروههای زیادی برای انعقاد تفاهم نامه با آبادان اقدام و به بحث و تبادل نظر پرداختند، گفت: در محل تالار مذاکرات سرمایه گذاری این اجلاس برای هر کشور یک میز اختصاصی در نظر گرفته شده بود که نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و شهردارای آبادان نیز با مذاکره و معرفی آخرین طرحها، برنامه ها و فرصت های موجود برای سرمایه گذاری در آبادان با برخی از این کشورها تفاهمنامه های اولیه ای نیز منعقد کردیم.

وی افزود: مذاکرات ارزشمندی را با نماینده سوئیسی ها داشتیم که در پایان منجر به انعقاد تفاهمنامه همکاری ۹۸ میلیون یورویی در زمینه های مختلف از جمله هتلینگ به میزان ۲۵ میلیون یورو، مرکز تجاری و سیتی سنتر به میزان ۳۸ میلیون یورو، ساماندهی صنوف و همگن سازی به میزان ۱۰ میلیون یورو و ظرفیت های آبی به میزان ۱۰ میلیون یورو و توریست درمانی به مبلغ ۱۵ میلیون یورو شد.

نایب رئیس شوری اسلامی شهر آبادان با اشاره به مسئولیت میز ارمنستان که مسئولیت آن بر عهده انجمن دوستی ایران و ارمنستان گذاشته شده بود، اظهار کرد: با نماینده این کشور نیز در زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، ساخت هتل، تبادل توریست و توسعه همکاریهای مشترک تفاهم نامه امضا شد.

وی تصریح کرد: رئیس اتاق بازرگانی اسکاندیناوی نیز که مسئولیت میز کشورهای اسکاندیناوی را عهده دار بود به معرفی پتانسیلهای ده ها شرکت از کشورهای سوئد، دانمارک، فنلاند، نروژ و ایسلند پرداخت که در نهایت با امضای تفاهم نامه ای فی ما بین قرار شد تا آنان موقعیت های سرمایه گذاری در آبادان را مورد بررسی قرار دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به اینکه "روح اله نجد عطایی" رییس هیئت مدیره شرکت امین نجد تهران ریاست میز انگلستان را بر عهده داشت، گفت: وی مدل های مالی برای فاینانس و تامین مالی پروژه های شهری را ارائه کرد که پس از آن به طور عملیاتی در خصوص تاسیس خط تراموا میان آبادان و خرمشهر مذاکراتی صورت گرفت که قرار شد برای حمل و نقل پیشرفته شهری مشاوره ان خود را در اختیار شهرداری و شورای اسلامی شهر آبادان قرار دهند.

مکوندی افزود: گفتگوهایی نیز در زمینه گردشگری و توریسم جنگی با «دیوید فیشر» قائم مقام کانون بین المللی گردشگری اسکال بریتانیا که با هماهنگی میز آمریکا در این تالار حضور داشت، انجام شد.

شورا مسئولیت مستقیم در اشتغالزایی ندارد

وی، اگر چه موضوع اشتغال و کارآفرینی را مهمترین وظیفه تمامی دستگاهها دانست که نمی توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند چرا که مهمترین راهکار برای کاهش ناهنجاریهای اجتماعی و دستگاههاست، اظهار کرد: شورا به طور مستقیم مسئولیتی در زمینه اشتغال ندارد.

نایب رئیس شوری اسلامی شهر آبادان ابراز امیدواری کرد تا با عملی شدن این تفاهم نامه ها، گامی بلند در زمینه اشتغال، کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار جوانان آبادانی برداشته شود.

به گفته مکوندی، برگزاری این اجلاس که بزرگترین رویداد سال در حوزه شهریست در زمینه تبادل تجربیات و اطلاعات، آشنایی با اداره شهرها، شناخت مسائل و موانع مدیریت شهری و ارائه راهکارهای تخصصی و کارآمد برای رفع معضلات شوراها و مدیریت شهرها نیز بسیار ارزشمند بود.

گفتنی است؛ اجلاس جهانی شوراها و شهرداران در طرح پنج ساله برنامه‌ریزی‌ شده که پس از برگزاری نخستین اجلاس، برای سال‌های آتی میلادی (۲۰۱۷ تا۲۰۲۰) به‌ ترتیب با محوریت گردشگری، محیط ‌زیست‌ شهری، مدیریت بحران و شهر هوشمند برگزار می شود.

نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ با حمایت و همکاری شورایعالی استان‌ها، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، امور خارجه، ارتباطات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر از دستگاههای دولتی کشور با هدف آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی جهان در عرصه مدیریت شهری، با حضور بالغ بر دو هزار نفر از اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداران سراسر کشور، روسای شورا شهر و شهردارانی از کشورهای روسیه، هندوستان، لبنان، کرواسی، ترکیه، گینه وغیره و اساتید برجسته ملی و بین المللی،۳۰ و ۳۱ تیرماه ۱۳۹۵ در محل مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

در این اجلاس دو روزه با محورهای اصلی محیط زیست شهری، شهرسازی پیشرفته، حقوق شهروندی، شهر هوشمند، گردشگری، مدیریت شهری، مدیریت بحران و مدیریت پسماند بیش از ۳۰ پنل و نشست تخصصی با حمایت علمی سازمان‌های مسؤول همچون معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار