تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفاری 61 حلقه چاه‌ نفت و گاز در چهار ماه نخست امسال
معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از اتمام مراحل حفر 61 حلقه چاه‌های نفت و گاز در چهار ماه نخست سال جاری با تلاش مستمر کارکنان این شرکت خبر داد
معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از اتمام مراحل حفر 61 حلقه چاه‌های نفت و گاز در چهار ماه نخست سال جاری با تلاش مستمر کارکنان این شرکت خبر داد.

حمیدرضا خوشایند با اعلام این خبر اظهارکرد: این چاه‌ها با بکارگیری 75 دکل حفاری در مناطق خشکی و دریایی استان‌های نفتخیز کشور حفاری و تکمیل شده است.

وی با بیان این‌که متراژ حفاری در این مدت به بیش از 109 هزار متر رسید، افزود: از این چاه‌ها 22 حلقه توسعه‌ای، یک حلقه اکتشافی و 38 حلقه تعمیری بوده است.

خوشایند تصریح کرد: از مجموع این چاه‌ها، 33 حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 17 حلقه در پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت، سه حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، چهار حلقه در شرکت نفت فلات قاره و چهار حلقه در قالب پروژه‌ای حفاری و تکمیل شد.

 معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزوده شدن چهار دستگاه حفاری سنگین و فوق سنگین خشکی به ناوگان شرکت در سال جاری، گفت: تاکنون یکی از این دکل‌ها به تعداد دستگاه‌های موجود شرکت پیوسته است.

 وی عنوان کرد: در حال حاضر  35 دستگاه از دکل های شرکت در حفاری چاه‌های توسعه‌ای، 5 دکل در حفاری چاه‌های توصیفی، دو دستگاه در حفاری چاه‌های اکتشافی و 33 دکل در تعمیر چاه‌ها در مدار عملیات قرار دارند.

خوشایند، به تعمیر اساسی و روزآمد سازی دکل‌های حفاری شرکت طبق برنامه‌ریزی دوره‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: برای سال 95، عملیات بازسازی (overhaul) بیش از پنج دستگاه حفاری خشکی و دریایی در دستور کار قرار گرفته است.
:
:
:
آخرین اخبار