تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
کارخانه یخ خوراکی در خوزستان وجود ندارد
یخ های تولیدی کارخانجات یخ در خوزستان برای مصرف خوراکی، بهداشتی نیستند و تنها یخ صنعتی تولید می کنند / بهداشتی شدن یخ ها فقط با گذاشتن پوشش بر روی یخ ها حل نمی شود و رعایت بسیاری از اصول در خط تولید لازم است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کارخانه یخ خوراکی با رعایت اصول بهداشتی در خوزستان وجود ندارد.

اسماعیل ایدنی یکشنبه در شورای سلامت در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار کرد: یخ های تولیدی کارخانجات یخ در خوزستان برای مصرف خوراکی، بهداشتی نیستند و تنها یخ صنعتی تولید می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز ادامه داد: هم اکنون خط تولید یخ برای مصرف انسانی در خوزستان وجود ندارد و یخ صنعتی با آغشته شدن به کلر تولید می شود که مورد تائید نیست.

شکراله سلمان زاده افزود: تماس قالب های یخ با سطوح آلوده و احتمال انتقال آلودگی به یخ و حمل قالب های یخ با وسایل نقلیه غیر مجاز و غیر استاندارد از جمله معضلات در این زمینه است.

وی ادامه داد: بهداشتی شدن یخ ها فقط با گذاشتن پوشش بر روی یخ ها حل نمی شود و رعایت بسیاری از اصول در خط تولید لازم است.

حسین برزگر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز اظهار کرد: کارخانه های تولیدی یخ در خوزستان، مجوز یخ خوراکی ندارند و مراجعه ای برای دریافت مجوز نداشته اند.

استاندار خوزستان نیز گفت: کارخانه های یخ غیر خوراکی که تاکنون توجهی به رعایت کردن اصول بهداشتی نکرده و یخ های بهداشتی تولید نمی کنند باید تعطیل شوند.

غلامرضا شریعتی افزود: وقتی استان ما در کنترل چند کارخانه یخ با مشکل روبه رو است پس دغدغه ای برای سلامت مردم وجود ندارد.

در این نشست در خصوص ساماندهی بازارچه های عرضه مواد غذایی در خوزستان، راه اندازی اتاق شیر در ادارات و مکان های عمومی توسط متولیان برای بانوان شیرده، و همچنین پیش بینی اقدامات لازم برای جلوگیری و کنترل بیماری های تنفسی همزمان با شروع پائیز آینده مصوباتی به تصویب رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار