تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۸۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس:
تصمیم گیری‌های غلط دولت باعث ایجاد مشکل در خوزستان شد
متأسفانه نمی‌توان در بخش‌های دیگر مانور دهیم، چراکه دولت گران اداره می‌شود، با توجه به حجم مشکلاتی که در کشور و در خوزستان وجود دارد، متأسفانه با توجه به تصمیم‌گیری‌های غلطی که رخ داده ما اکنون در خوزستان به ویژه در جنوب این استان با مشکل کم‌آبی و شوری آب مواجه هستیم
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بالغ بر 75 درصد بودجه کشور صرف اداره دولت می‌شود که بر همین اساس باید گفت که دولت گران اداره می‌شود.

عامر کعبی ظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه 50 درصد بودجه کشور از بحث مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم تأمین می‌شود، کمیسیون اقتصادی که ناظر بر وزارت اقتصادی و دارایی است، می‌تواند در قلب مشکلات کشور نقش‌آفرینی کند و ما نیز در این کمیسیون در راستای حل مشکلات شهرستان گام خواهیم برداشت.

وی افزود: با توجه به اینکه دیوان محاسبات در گزارشی که ارائه داد و بودجه سال 95 را بررسی کرده است، بالغ بر 75 درصد بودجه کشور صرف اداره دولت می‌شود.

نماینده مردم آبادان در خانه ملت تأکید کرد: متأسفانه نمی‌توان در بخش‌های دیگر مانور دهیم، چراکه دولت گران اداره می‌شود، با توجه به حجم مشکلاتی که در کشور و در خوزستان وجود دارد، متأسفانه با توجه به تصمیم‌گیری‌های غلطی که رخ داده ما اکنون در خوزستان به ویژه در جنوب این استان با مشکل کم‌آبی و شوری آب مواجه هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان کم دولت برای بخشیدن اعتبار به بخش‌ها عنوان کرد: در نتیجه ما نمی‌توانیم خیلی به اعتبارات دولت جهت شکوفایی کشور و استان و شهر خود چشم بدوزیم، کشورها و استان‌هایی که پیشرفت داشته‌اند بر اساس سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کار خود را پیش برده‌اند.

کعبی یادآور شد: بخش آب و فاضلاب آبادان حداقل بالغ بر 500 میلیارد تومان بودجه برای اصلاح شبکه خود نیاز دارد و شهرداری آبادان نیز حدود 90 میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که درآمدهای شهرداری آبادان از محل تملک دارایی، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده است.

وی گفت: در بحث آلایندگی مراجعات مکری به وزارت نفت داشته‌ایم که مسؤولان این وزارتخانه از کمبود بودجه و اعتبار خبر می‌دهد، در نتیجه نمی‌توان به اعتبارات دولتی چشم دوخت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار