تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرگ یک مادر پس از زایمان در بیمارستان سوسنگرد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ یک مادر پس از زایمان در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد خبر داد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ یک مادر پس از زایمان در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد خبر داد.

ایرج نظری در خصوص مرگ یک مادر در شب گذشته در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد اظهار کرد: پس از زایمان رحم جمع‌ نمی‌شود و این مادر که دارای گروه خونی منفی بوده، دچار خون‌ریزی شدید شده و در ظاهر در بیمارستان خون بسیاری وجود نداشت؛ البته از اهواز نیز خون ارسال شد اما با وجود تلاش پزشکان، متاسفانه جان خود را از دست داد.

وی افزود: سن این مادر 36 سال و این چهارمین زایمان او بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که مرگ این مادر در کارگروه ویژه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: عملکرد کادر درمانی بررسی خواهد شد و اگر از سوی کادر درمانی کاستی و یا کم‌کاری وجود داشت، برخورد خواهد شد.

نظری با بیان این‌که متاسفانه مرگ مادر پس از زایمان در تمام دنیا رخ می‌دهد، گفت: پیش از انقلاب و با آن ‌که جمعیت کشور 36 میلیون نفر بود، اما سالانه پنج هزار مادر پس از زایمان فوت می‌کرد اما اکنون با وجود جمعیت 72 میلیون، آمار مرگ مادرآن پس از زایمان به زیر 300 مورد در سال رسیده است ولی هنوز به مرحله صفر نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و معاونت درمانت به شدت موضوع مرگ و میر مادر در زایمان را دنبال می کند و مورد توجه قرار دارند؛ برای هر مرگ مادر در زایمان یک کمیته با حضور رییس دانشگاه، معاونان مدیران گروه‌های آموزشی مختلف، تمام مسئولان شبکه‌های بهداشت و درمان، روسای بیمارستان‌ها و دستیاران زنان تشکیل و علت مرگ‌ومیر بررسی و اگر کاستی از کادری درمانی صورت برخورد می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
3
زمان جنگ قلم رازمین گذاشتم واسلحه رابلند کردم بخاطر دفاع از وطن جنگیدم بخاطر چه بود ارامش واسایش ایا بعد از اتمام جنگ وقتش نرسیده یا استحقاق داشتن بیمارستان مجهز نداریم با وعده های دروغین مسئولین تا کی باید شاهد در گذشت مادران ما در به قولی بیمارستان باشیم
:
:
:
آخرین اخبار