تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک تولیدکننده خوزستانی خواستار شد:
برخورد با توزیع‌کنندگان محصولات بدون مجوز و غیربهداشتی
پخش و عرضه محصولات بدون مجوز توسط شرکت‌های توزیع، پخش و فروشگاه‌ها، علاوه بر مشکلات بهداشتی هزینه‌های فراوانی را به تولیدکنندگان استان نیز وارد می‌کند
یک تولیدکننده نان صنعتی در خوزستان گفت:‌ پخش و عرضه محصولات بدون مجوز توسط شرکت‌های توزیع، پخش و فروشگاه‌ها، علاوه بر مشکلات بهداشتی هزینه‌های فراوانی را به تولیدکنندگان استان نیز وارد می‌کند.

اصغر شهریاری اظهار کرد:‌ بر اساس ماده 36 و 41 قانون تعزیرات حکومتی که توسط مجلس تشخیص مصلحت نظام در سال 67 تصویب شده است، شرکت‌های پخش و عرضه محصولات و همچنین فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها حق توزیع و فروش محصولات بدون مجوز و بدون پروانه بهداشت را ندارد.

وی افزود:‌ برخی اقلام که توسط سوپرمارکت‌ها و شرکت‌های پخش، توزیع و به فروش می‌رسد، دارای مجوز بهداشتی نیستند که این مساله مشکلات فراوانی را برای واحدهای تولیدی که با اخذ تمام مجوزات لازم و قانونی محصولات خود را توزیع می‌کنند، به وجود می‌آورد و هزینه‌های فراوانی به تولیدکنندگان تحمیل می‌کند.

شهریاری تصریح کرد:‌ اگر مراکز پخش، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها طبق این قانون عمل نکنند و به توزیع محصولات تولیدی بدون مجوز بپردازند، تخلف بوده و باید طبق قانون با آن‌ها برخورد شود اما متاسفانه شاهد هیچگونه پیگیری در این زمینه از سوی مسئولان نیستیم.

وی گفت:‌این قانون از سال 67 تصویب شده اما اکنون که از طریق هر ارگانی پیگیری می‌کنیم که مشکلات به وجود آمده توسط این کالاهای بدون مجوز رفع شوند، هیچ دستگاه و اداره‌ای پاسخگو نیست.

شهریاری عنوان کرد:‌ عرضه محصولات غذایی مانند نان بدون مجوز و فاقد پروانه بهداشتی علاوه بر مشکلاتی که برای تولیدکنندگان قانونی به وجود می‌آورد، مشکلات دیگری نیز دارد زیرا این نان‌های بدون مجوز توزیع شده در فروشگاه‌ها قابل ردگیری از سوی بهداشت نیستند و در صورت بروز هر گونه اتفاق هیچ کس نمی‌تواند پاسخگو باشد.

وی گفت:‌ این قانون برای دولت هزینه زیادی ندارد و می‌توان آن را را بدون هیچ مشکلی اجرایی کند و هیچ بار مالی به دوش دولت تحمیل نمی‌کند زیرا با سلامت مردم به صورت مستقیم در ارتباط است.

شهریاری خاطرنشان کرد: باید بر برگزاری جلساتی به این موضوع رسیدگی شود تا مشکلات تولیدکنندگان واقعی و دارای مجوزات قانونی که با وجود هزینه‌های فراوان به فعالیت می‌پردازند، کاهش پیدا کند و آن‌ها بتوانند به تولید خود ادامه دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار