تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۷۸۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
220 هزار نفر در دزفول از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند شدند
رییس اداره بیمه سلامت دزفول از صدور بیش از 250 هزار جلد دفترچه بیمه سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 220 هزار نفر به صورت رایگان دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده اند
رییس اداره بیمه سلامت دزفول از صدور بیش از 250 هزار جلد دفترچه بیمه سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 220 هزار نفر به صورت رایگان دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده اند.

اسحاق عیدی روز یکشنبه با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیمه عمومی مردم در دولت یازدهم گفت: 70 هزار نفر در دزفول و 150 هزار نفر در روستاها و شهرهای اقماری دزفول به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی ادامه داد:در دزفول بیش از 25 هزار نفر زیر پوشش بیمه های کارمندی و 6 هزار نفر نیز زیر پوشش بیمه اقشار قرار دارند.

رئیس اداره بیمه سلامت دزفول افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی بیمه سلامت در دزفول از 180 میلیارد ریال در سال 1392 به 340 میلیارد ریال در سال 1393 افزایش یافته و این رقم در پنج ماه نخست سال 1395 رقمی بالغ بر 270 میلیارد ریال بوده که پیش بینی می شود کل مطالبه مراکز درمانی دزفول از بیمه در سال 1395 رقمی بالغ بر 600 میلیارد ریال شود.

عیدی پرداختی بیمه سلامت در سال 1395 در دزفول را رقمی بالغ بر 900 میلیارد ریال پیش بینی کرد و گفت: روند افزایشی پرداختی بیمه در سه سال گذشته ناشی از افزایش تعداد بیمه شدگان زیر پوشش بیمه سلامت در دزفول است.

رییس اداراه بیمه سلامت دزفول با تاکید بر کاهش هزینه های پرداختی مردم با اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران بخش بستری 10 درصد و روستاییان 5 درصد هزینه درمان را پرداخت کرده ضمن اینکه رقم پرداختی بیماران در بخش سرپایی تخصصی به 30 درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: کیفیت ارائه خدمات با استفاده از دفترچه بیمه سلامت با دفترچه های بیمه کارمندی و سایر اقشار تفاوتی ندارد.

عیدی از ادامه ثبت نام رایگان بیمه سلامت برای افرد فاقد بیمه در دزفول خبر داد و گفت: چهار دفتر پیشخوان دولت در دزفول، یک دفتر در شهر سالند و یک دفتر در شهر امام کار ثبت نام از متقاضیان دفترچه های بیمه سلامت را در کمترین زمان انجام می دهند.

وی با اشاره آمار دارندگان بیمه سلامت در دزفول افزود: با توجه به آمار بالای زیرپوشش بیمه سلامت به نظر می رسد افراد اندکی بدون دفترچه بیمه در شهرستان وجود داشته باشد.
عیدی افزود: دورنمای بیمه سلامت اجرای نظام ارائه خدمات سلامت در برگیرنده سه سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی است که اجرای کامل این طرح نیازمند سال ها زمان، تامین اعتبار و هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی دارد.

رئیس اداره بیمه سلامت دزفول اجرای نظام ارائه خدمات سلامت را منوط به اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها عنوان کرد و گفت: طرح پزشک خانواده در روستاها اجرا شده و در صورتیکه این طرح در شهرها نیز اجرا شود بخش زیادی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان رفع می شود.

عیدی با تدوین دورنمای بیمه سلامت افزود: در مرحله پیشگیری و خدمات پایه سلامت، بیمه سلامت نظام ارائه تمام خدمات پیشگیری، درمان های اولیه، تامین دارو، خدمات پارکلینیک، ثبت اطلاعات در پرونده سلامت و ارجاع و پیگیری درمان بیمار را پیگیری می کند.

وی سطح درمان در نظام ارائه خدمات سلامت را شامل خدمات تخصصی و توانبخشی سرپایی یا بستری، تامین دارو و خدمات پاراکلینیک برشمرد و افزود: در سطح سوم نظام ارائه خدمات سلامت خدمات فوق تخصصی و توانبخشی یا بستری دارای اولویت، تامین دارو و خدمات پاراکلینیک ارائه می شود.

بیمه خدمات درمانی در سال 1378 از شبکه بهداشت و درمان جدا شد.

با اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیمه عمومی مردم در این طرح نام این بیمه از اداره بیمه خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت تغییر کرد.

سازمان بیمه سلامت از سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار