تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۸۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
راه خروج از مشکلات اقتصادی تحقق اقتصادی مقاومتی است
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان بر تحقق اقتصاد مقاومتی در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت:راه برون رفت از مشکلات موجود، توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان بر تحقق اقتصاد مقاومتی در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت:راه برون رفت از مشکلات موجود، توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

عزیزالله شهبازی یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبادان در فرمانداری ویژه آبادان بر لزوم تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه جامع کشور تاکید کرد و افزود: امیدوارم با عنایت به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر پیگیری و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، موفقیت در این عرصه را شاهد باشیم.

وی، پیگیری اعتبار ماده 180 از سوی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و افزود:اعتبارات مناسبی در این بخش برای شهرستان در نظر گرفته شده بود که می توانست بخشی از مشکلات را برطرف کند.

شهبازی بیان داشت:متاسفانه سال گذاشته مبلغی از اعتبارت ماده 180 به شهرستان آبادان اختصاص نیافت.

وی از فعالیت مجدد 17کارگاه صنعتی غیر فعال با پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی در دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار داشت:در حوزه اشتغالزایی، با وجود رکود موجود به تعهد خود در شهرستان عمل کردیم.

فرماندار ویژه آبادان، اجرای فاز 2 پالایشگاه آبادان، برداشتن دژ ساحل اروند و اجرای طرح ساحل سازی در آن، اجرای طرح جزیره شادمانی و فعال سازی سایت پرورش میگو در چوئبده آبادان را از طرح های راهبردی در این منطقه اعلام کرد و گفت:دولت تدبیر و امید نگاه توسعه ای به شهرستان آبادان دارد.

گرامی داشت سالروز برگزاری نخستین نمازجمعه

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان نیز در این آیین، پنجم مرداد ماه 1358 سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی داشت.

حجت الاسلام محمود محمدزاده، نماز جمعه را به مانند حضور حاجیان در حج دانست افزود:هر چند امسال آل یهود راه حج را بستند ولی سنگر نماز جمعه کشور برای برملا کردن توطئه های دشمنان انقلاب و اسلام پا برجا است.

امام جمعه آبادان نیز در این جلسه با گرامی داشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در کشور پس از انقلاب، گفت: نمازجمعه سندی پر افتخار از شکوه و عظمت حضور حماسی ملت انقلابی ایران در این سنگر عبادی سیاسی است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود:نمازجمعه باعث بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در جامعه می شود و مردم با شرکت در نماز جمعه با چالش های کشوری، بین المللی آشنا شده و خروجی آن بصیرت افزایی و تقوا است.

وی اظهار داشت:نماز جمعه، یکی از صحنه های بی بدیل وحدت، پایداری و ایستادگی بر آرمان های رهبر کبیر انقلاب و ارزش های اسلامی است.

امام جمعه شهر چوئبده آبادان نیز رسالت نمازجمعه را تقویت تقوای الهی و گسترش تقوای اجتماعی عنوان کرد و افزود:تقوای سیاسی، مالی و اخلاقی باید همواره در جامعه و در صورت و سیرت مومنین برجسته و آشکار باشد.

حجت الاسلام حمید سیلاوی نمازجمعه را فریضه عبادی و سیاسی دانست و بیان داشت:به تعبیر مقام معظم رهبری نمازجمعه تنها یک نماز جماعت نیست بلکه هم عبادت و هم سیاست است.

وی در ادامه به برخی از مشکلات مردم شهر چوئبده اشاره کرد و افزود:آب و فاضلاب و بهداشت و درمان مشکلاتی است که مردم با آن دست به گریبان هستند و طی ماه مبارک رمضان به همین دلیل 14 نفر جوان 20 تا 30 ساله و چند نفر 50 تا 55 ساله بر اثر سکته در منطقه فوت کردند که این رقم نگران کننده است.

حجت الاسلام سیلاوی در بخش دیگری از سخنانش، انتقال آب از سرشاخه های کارون را غیر کارشناسی توصیف کرد و اظهار داشت: آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از سنگر نمازجمعه و آیت الله محسن حیدری نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری اعتراض مردم به این مهم را اعلام کردند.

نبود نیرو، مشکل دادگستری آبادان در ارائه خدمت مطلوب

رئیس دادگستری آبادان نیز در ادامه این نشست به کمبود کادر قضایی و بخش اداری این دادگستری اشاره کرد و گفت: از 200 نفر سقف اداری در دادگستری آبادان هم اکنون 80 نفر در این بخش مشغول کار هستند و این باعث شده تا فشار کاری بر نیروها زیاد باشد.

سیروس محمدی زاده حمایت از سرمایه گذاری و تولید و اشتغال را از برنامه های دادگستری آبادان اعلام کرد و گفت:در این خصوص و با همکاری شورای تامین پیگیری های در خصوص ساخت پالایشگاه دوم آبادان انجام شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار