تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان خبر داد:
آغاز ساخت فاز دوم پالایشگاه آبادان
مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان از آغاز ساخت فاز دوم پالایشگاه آبادان خبر داد
مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان از آغاز ساخت فاز دوم پالایشگاه آبادان خبر داد.

حبیب‌اله ابوالحسینی ظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان ضمن قدردانی از پرسنل پالایشگاه آبادان در این گرمای شدید و شرایط بد آب و هوایی توانسته مسؤولیت‌های را که بر عهده دارد را به خوبی به انجام برسانند اظهار کرد: در سال گذشته 23 درصد فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تامین کردیم که در این بین، پالایشگاه اصفهان با 20 درصد، بندرعباس 19، اصفهان 15، تهران 13 و تبریز با 6 درصد تولید در مکان‌های بعدی قرار دارند، که این موضوع نشان دهنده ارزش پالایشگاه آبادان در تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی در داخل کشور است.

وی افزود: سال گذشته روزانه 350 هزار بشکه نفت خام در روز در این پالایشگاه تصفیه شد که این میزان در سال جدید به 364 هزار بشکه در روز رسیده که شاهد رشد 4 درصدی آن بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان تصریح کرد: ظرفیت بالقوه پالایشگاه آبادان 450 هزار بشکه در روز است که بسته به نیاز کشور در سال گذشته تولید خود را به 435 هزار بشکه در روز نیز رساند، اما با توجه به نیاز تولید خود را کاهش داده‌ایم.

ابوالحسینی ادامه داد: پالایشگاه آبادان حدود 7 هزار 720 نفر پرسنل دارد که مجموعا 3 هزار و 810 نفر نیروی پیمانکار هستند.

وی در تشریح ظرفیت تولید این کارخانه عظیم عنوان کرد: سال گذشته به طور متوسط روزانه دو میلیون 730 هزار لیتر گاز مایع معادل دوهزار کپسول 11 کیلویی تولید شده، 11 میلیون لیتر بنزین موتور که این میزان سه درصد بیش از شاخص مورد نیاز بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان یادآور شد: دو میلیون 300 هزار لیتر نفت سفید، 13 میلیون 400 هزار لیتر نفت گاز در این پالایشگاه تولید شده است.

ابوالحسینی با اشاره به انجام اقداماتی در جهت حفظ محیط‌زیست اشاره کرد: از هفته نخست تیرماه سال‌جاری بنزین یورو 4 را در سطح شهر آبادان توزیع کرده‌ایم که امیدوارم با ایجاد ساختارهای مناسب این موضوع را گسترش داده و شهرهای دیگر استان خوزستان را از این حیث تامین کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پالایشگاه آبادان در مرکز شهر قرار دارد، در خصوص حفظ محیط‌زیست پروژه‌های بسیاری را در دستور کار داریم که در سال گذشته سه پروژه ما به ثمر نشست که در این بین می‌توان به پروژه‌ عدم استفاده پالایشگاه از آب رودخانه اشاره کرد، این پروژه بالغ بر 34 میلیارد تومان هزینه در بر داشت که توسط کارشناسان و متخصصان داخلی صورت گرفت.

ابوالحسینی گفت: واحد تولید گوگرد نیز با هزینه‌ای بالغ بر 27 میلیون یورو معادل 11 میلیارد تومان به انجام رسید و در سرویس قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: واحد دیگری که در جهت حفظ محیط‌زیست در دست اقدام است واحد بازیافت گازهای فلر است که با افتتاح این پروژه سه مشعل پالایشگاه آبادان برای همیشه خاموش خواهد شد و از چرخه تولید آلایندگی خارج خواهند شد، این پروژه بالغ بر 46 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در پایان گفت: در خصوص فاز دو پالایشگاه نیز برای فاز اول آن یک میلیارد و 400 میلیون یورو بودجه تعیین شده و کارهای مقدماتی آن به انجام رسیده است که تا چند ماه آینده برای ساخت آن آغاز به کار خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار