تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۷۸۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه چوئبده:
مشکلات چوئبده تمامی ندارد
وضعیت آب و فاضلاب شهر چوئبده هر روز حادتر می شود به طوری که مردم و مسئولان شهر برای ارائه درخواست پیگیری و رفع مشکلات اقدام به تهیه طومار کرده اند
امام جمعه شهر چوئبده گفت: سالهاست که مشکلات عدیده در چوئبده دامنگیر مردم شده و گویی قصد تمام شدن ندارد.

حجت الاسلام حمید سیلاوی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان در محل تالار غدیر فرمانداری آبادان با اشاره به پنجم مرداد سالروز تشکیل نهاد نماز جمعه در کشور افزود: نماز جمعه قلب تپنده نظام است، تفاوت نظام جمهوری اسلامی با سایر نظامها در این است که تمام نظامها در نهایت به فکر برنامه ریزی برای خوشبختی دنیوی مردم هستند و این در حالیست که در نظام جمهوری اسلامی به سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی به طور توام نگاه می شود.

وی، نماز جمعه را در راس تمامی امور خواند و اظهار کرد: امامان جمعه وظیفه دارند تا از طریق تریبون نماز جمعه مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود را به گوش مسئولان مربوطه برسانند.

امام جمعه چوئبده با تاکید بر پرهیز از ایجاد اختلافات قومی و غیر قومی که سبب فرسایش نیروها می شود، تصریح کرد: مواضع ائمه جمعه خوزستان و به خصوص نماینده ولی فقیه در استان و اعضای مجلس خبرگان رهبری در خوزستان در حفظ منابع آبی استان و عدم انتقال حتی قطره ای از آن به سایر شهرها قابل تقدیر است.

تاکید بر بومی بودن مدیران و حذف مدیران پروازی

وی از تاکید بر بومی بودن مدیران و حذف مدیران پروازی به عنوان دیگر مواضع ائمه جمعه خوزستان نام برد و گفت: به طور هفتگی از تریبون نماز جمعه چوئبده مشکلات، مسائل و کمبودهای شهر چوئبده را با هدف شنیدن صدای مردم توسط مسئولان، مطرح می کنیم.

حجت الاسلام سیلاوی اضافه کرد: مردم چوئبده به ویژه از مشکلات عدیده ای همچون آب، فاضلاب، نبود بهداشت مناسب، کمبود تجهیزات درمانی و درمانگاه و سایر موارد به شدت در مضیقه اند.

امام جمعه چوئبده ادامه داد: هیچ یک از ادارات مربوطه در چوئبده دفتر و یا نماینده ثابتی برای پاسخگویی به مراجعات مردمی ندارد و این سبب شده تا مردم پیگیری و رفع مشکلات ریز و درشت خود مسافت ۴۵ کیلومتری چوئبده تا آبادان را مرتب طی کنند که این روند نیز مشکلات خاص خود را در پی دارد.

وی تصریح کرد: در ماههای گذشته ۱۳ نفر در اثر سکته ناشی از مواجه با مشکلات با رده سنی ۲۰ تا ۵۵ سال در چوئبده فوت شده اند.

امام جمعه چوئبده با اعلام ابراز نارضایتی شدید مردم این شهر از عدم تلاش ثمربخش مسئولان ذیربط در جهت کاهش مشکلات این شهر آن هم پس از گذشت بیش از ۲۸ سال از پایان جنگ تحمیلی گفت: عده زیادی از اهالی قصد داشتن تا با کفن پوش کردن و اجتماع، نارضایتی خود را از وضعیت موجود ابراز کنند.

حجت الاسلام سیلاوی افزود: وضعیت آب و فاضلاب شهر چوئبده هر روز حادتر می شود به طوری که مردم و مسئولان شهر برای ارائه درخواست پیگیری و رفع مشکلات اقدام به تهیه طومار کرده اند.

وی در پایان بیان کرد: نهاد امامت جمعه حلقه اتصال مردم با مسئولان است که در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نکرده ایم.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: چوئبده
:
:
:
آخرین اخبار