تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۷۸۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با شهادت امام صادق(ع)؛
پیکر 2 شهید گمنام در ترکالکی به خاک سپرده می‌شود
آیین استقبال و تشییع پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام روز شنبه نهم مرداد ماه همزمان با شهادت امام صادق(ع) در این شهر برگزار می شود
رئیس کمیته اجرایی شهدای گمنام شهر ترکالکی شهرستان گتوند افزود:آیین استقبال و تشییع پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام روز شنبه نهم مرداد ماه همزمان با شهادت امام صادق(ع) در این شهر برگزار می شود.

حسن اسماعیلی شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی آیین استقبال از این شهدای گمنام که با حضور امام جمعه ، بخشداران مرکزی و عقیلی ، خانواده معظم شهدا ، رزمندگان و مسئولان شهرستان گتوند درمسجد جامع شهر ترکالکی برگزار شد با اظهار خرسندی از حضور شهدا در شهرستان از فضای همدلی بوجود آمده برای استقبال از شهدای گمنام خبر داد.

وی با اشاره به زمان تشییع پیکر مطهر این 2 شهید در روز شنبه نهم مرداد ماه افزود:آیین تشییع پیکر پاک این شهدا از ساعت 8:30 صبح از فاطمیه واقع در میدان قدس شهر ترکالکی آغاز و پس از آن پیکر این شهیدان در پارک دولت این شهر به خاک سپرده می شود و آیین وداع با این شهاد شامگاه شنبه درمصلای امام خمینی (ره) گتوند همچنین فاطمیه شهر ترکالکی برگزار می شود.

امام جمعه گتوند نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با تاکید بر حفظ همدلی برای تشییع باشکوه شهدا در شهرستان گفت: تمامی مسئولان شهرستان گتوند با اتحاد نظر کامل از شهدا استقبال خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی با بیان اینکه شهدا برای خدا و پیروی از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جان خود را نثار کردند و ماندگار شدند، افزود: رسم شهادت در آیین اهل بیت(ع) رسم جوانمردی است و این شهدا با الگو گرفتن از حضرت امام حسین (ع) به دنیا پشت پا زدند و مردانه و با فداکاری و عشق به اسلام و ولایت در برابر دشمنان ایستادند و موفقیت امروز ایران اسلامی مرهون زحمات این شهیدان والامقام است.

امام جمعه گتوند با اشاره به اینکه امروز شهدای ما متعلق به جغرافیای خاصی نیستند ، افزود:حضور در آیین های بزرگداشت و مراسم های تشییع و خاک سپاری شهدا یک وظیفه دینی و ملی است و همه ما در هدف و مقصد با شهدا مشترک هستیم.

حجت الاسلام شاه آبادی با بیان اینکه شهدا سند افتخار این نظام هستند افزود: شهدای مایه انسجام و وحدت ما هستند و باید به این شهیدان افتخار کرد و در زندگی آنها را الگوی خود قرا دهیم.

امام جمعه گتوند درپایان خواستار تلاش حداکثری برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم استقبال از شهدای گمنام شد.

شهرستان گتوند معطر به پیکر هفت شهید گمنام می باشد که چهار شهید در بخش مرکزی وسه شهید در بخش عقیلی به خاک سپرده شده اند.

شهرستان گتوند با تقدیم 347شهید در دوران دفاع مقدس و با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار