تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۲۷۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی صدور مجوز مرز هوایی در دزفول روی میز وزارت کشور
معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری‌های استانداری برای اخذ مجوز مرز هوایی دزفول گفت:‌ طبق دستور استاندار تا زمان اخذ این مجوز محصولات دزفول و شمال استان از طریق فرودگاه اهواز بارگیری شود
معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری‌های استانداری برای اخذ مجوز مرز هوایی دزفول گفت:‌ طبق دستور استاندار تا زمان اخذ این مجوز محصولات دزفول و شمال استان از طریق فرودگاه اهواز بارگیری شود.

قدرت الله دهقان اظهار کرد: ‌موضوع صدور مجوز مرز هوایی دزفول اکنون در وزارت کشور در دست بررسی است. حدود دو سال گذشته اعضای کمیسیون مرزی وزارت جهت بررسی این موضوع وارد استان شدند که اکنون مجددا درخواست بررسی اخذ مجوز مرز هوایی دزفول را داده‌ایم.

وی افزود: ‌فرودگاه‌ها ممکن است دارای مرز هوایی باشند که در این صورت از محل این فرودگاه پروازهایی به سایر کشورها انجام می‌شود و در صورتی‌که فرودگاه یک منطقه یا یک شهرستان دارای مرز هوایی نباشد تنها پروازهای داخلی در آن فرودگاه انجام می‌گیرد و فرودگاه دزفول نیز نظامی است و در مراکز نظامی نمی‌توان بخش خصوصی یا حتی دولت را وارد کرد.

دهقان تصریح کرد: با این وجود به علت تولید میزان زیادی سبزیجات، صیفی‌جات و محصولات باغی در دزفول و شمال استان درخواست‌هایی برای اخذ مجوز مرز هوایی دزفول داشته‌ایم تا این محصولات به سایر کشورها مانند روسیه از طریق مرز هوایی صادر شود و مقرر شده کمیسیون مرزی وزارتخانه جهت بررسی مجدد این موضوع به خوزستان بیایند.

وی خاطرنشان کرد:‌ مجوز مرز هوایی با حائز بودن و پذیرفتن شرایطی صادر می‌شود و برای صدور مجوز مرز هوایی دزفول نیز باید شرایط مطرح شده از سوی کمیسیون مرزی وزارت کشور مورد پذیرش مسئولان استان قرار بگیرد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری موضوع اخذ مجوز مرز هوایی دزفول از سوی امور مرزهای استانداری گفت:‌ طبق دستور استاندار تا زمان نهایی شدن اخذ مجوز مرز هوایی دزفول محصولات متقاضیان در شمال استان از طریق فرودگاه اهواز بارگیری شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار