تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۷۸۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه شورای ورزش شهرستان خرمشهر مطرح شد؛
همایش جاده ولایت روز جمعه در شلمچه آغاز می شود
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان از برگزاری آیین افتتاحیه همایش جاده ولایت برای هفتمین دور، در شلمچه با حضور مسئولان کشوری و استانی در شلمچه خبر داد
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان از برگزاری آیین افتتاحیه همایش جاده ولایت برای هفتمین دور، در شلمچه با حضور مسئولان کشوری و استانی در شلمچه خبر داد.

مظفر علیشایی پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای ورزش شهرستان خرمشهر که در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: افتتاحیه هفتمین دوره همایش بزرگ جاده ولایت همزمان با هفته ولایت روز جمعه هشتم مرداد راس ساعت ۱۹ در یادمان شهدای شلمچه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ ورزشکار به همراه مسئولان کشوری و استانی در این همایش شرکت خواهند داشت، افزود: آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز نیز یکی از شرکت کنندگان خواهد بود که امیدواریم شاهد حضور پر رنگ عموم مردم و مسئولان به ویژه ائمه جمعه خرمشهر و مینوشهر و جامعه روحانیت نیز باشیم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، چشم انداز این حرکت را ایجاد نهضتی از حب به ولایت و امام رضا(ع) همچون نهضت عاشورا دانست و گفت: این حرکت می خواهد به جایی برسد که به مردم یادآوری کند واقعه تاریخی بزرگی در این برهه زمانی اتفاق افتاده تا در نهایت به این درک تاریخی برسند که همچون حرکت اربعین چندین هزار نفر از شلمچه به سمت توس با پای پیاده و به عشق امام هشتم حرکت کنند و هرسال پرشورتر از سال های پیش باشد.

علیشایی با تاکید بر اینکه این حرکت  تنها یک حرکت ورزشی نیست، افزود: بخشی از این حرکت مربوط به درون و اعتقادات است و باید به سمت مردمی شدن و ارتباط بیشتر با مردم سوق یابد.

وی، حضور پرشمار مردم را برای برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش حائز اهمیت دانست و اطلاع رسانی، تسهیل و ساماندهی حضور مردم برای مشارکت در این همایش را از تمام دستگاه ها خواست.

 همایش جاده ولایت شلمچه، از شلمچه آغاز می شود و دوندگان جاده ولایت پس از  گذر از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، خود را در روز میلاد امام هشتم(ع) به مشهد مقدس می‌رسانند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار