تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۷۸۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان تاکید کرد
ظرفیت بالای شهر سردشت زیدون برای توسعه شیلات
رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان گفت: بررسی ظرفیت‌های شیلاتی منطقه زیدون و وجود رودخانه بزرگ زهره به عنوان یکی از بزرگترین و پر آب‌ترین رودخانه‌های استان می‌تواند تحولی بزرگ در شیلات و اشتغال‌زایی ایجاد کند.

مجید شکاری امروز  اظهار کرد: بررسی ظرفیت‌های شیلاتی منطقه زیدون و وجود رودخانه بزرگ زهره به عنوان یکی از بزرگترین و پر آب‌ترین رودخانه‌های استان می‌تواند تحولی بزرگ در شیلات و اشتغال‌زایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: این ظرفیت خود به عنوان یکی از زیربناترین فاکتورهای توسعه شیلات در منطقه زیدون است که استفاده همزمان زمین‌های کشاورزی هم در جهت محصولات کشاورزی و هم در جهت توسعه آبزی‌پروری از برنامه‌های بسیار خوب در جهت توسعه و پیشرفت این مهم است.

رئیس شیلات بهبهان اضافه کرد: یکی از اهداف توسعه شیلات در شهرستان بهبهان، منطقه زیدون است که در مرحله نخست آموزش علاقه‌مندان به حرفه آبزی‌پروری را لازم و ضروری است.

شکاری بیان کرد: شهرستان بهبهان از لحاظ فعالیت‌های شیلاتی یک منطقه بکر و دست نخورده است و نیاز به یک همدلی و یکپارچگی خاصی بین مسؤولان شهرستان دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: قبل از هر چیزی باید در شهرستان بهبهان فرهنگ‌سازی کرد و اهمیت مصرف آبزیان را به مردم آموزش داد و در فرهنگ آنها تزریق کرد.

شکاری عنوان کرد: در حال حاضر اداره کل شیلات به کسانی که متقاضی پرورش ماهی در قفس هستند وام اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: شهرستان بهبهان با داشتن 3 رودخانه دائمی و پر آب مارون، خیرآباد و زهره و همچنین حدودا 35 چشمه و با داشتن خاک رسی قلیایی ظرفیت قوی در زمینه آبزی‌پروری دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار