تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۸۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران تأکید کرد:
لزوم استفاده از ظرفیت‌ پژوهشی دانشگاه‌ها در حوزه صنعت
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در بخش صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در بخش صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد.

دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در نشستی با حضور نورالله حسن‌زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: امسال به دنبال افزایش همکاری‌های اعضای هیأت‌علمی با بخش‌های مختلف استان هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط حال حاضر استان، دانشگاه شهید چمران اهواز با تکیه ‌بر توانایی‌های علمی و پژوهشی اعضای هیأت‌علمی خود می‌تواند ارائه‌دهنده خدمات به بخش‌های مختلف به‌خصوص در حوزه صنعت باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به حجم قراردادهای این دانشگاه با بخش صنعت، گفت: در سال 93 حجم قراردادهای دانشگاه با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان 6 میلیارد تومان بود که این میزان در سال گذشته به 30 میلیارد تومان افزایش یافت.

حاجی‌دولو افزود: با توجه به وجود صنایع کلان در استان دانش اعضای هیأت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر صنعت استان کمک کند.

همچنین در این نشست نورالله حسن‌زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، بر لزوم افزایش همکاری‌ها میان دانشگاه و بخش صنعت تأکید کرد و گفت: استفاده از تجربیات علمی و پژوهشی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه صنعت استان را که مربوط به مسائل فنی و مشاوره‌ای است، حل کند.

در این جلسه مقرر شد که نشست‌های مشترک بین دانشگاه، سازمان صنعت، معدن و تجارت، صنعتگران و خانه صنعت و معدن استان برگزار شود.

همچنین در این نشست گزارشی از وضعیت تعداد طرح‌های پژوهشی معرفی‌شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تهیه پروپوزال، نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی و بازدیدهای علمی ارائه شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار