تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۲۷۸۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته اول لیگ برتر فوتبال؛
تساوی استقلال‌خوزستان برابر تراکتورسازی
تیم فوتبال استقلال خوزستان در نخستین گام خود در لیگ برتر کشور برابر تراکتورسازی به نتیجه تساوی دست پیدا کرد
هفته اول لیگ شانزدهم – استادیوم اختصاصی تراکتورسازی
دوشنبه 4 مرداد 95 – ساعت: 18
تراکتورسازی تبریز 2 – استقلال خوزستان 2
گل: لوسیانو ادینیو (14) فرزاد حاتمی (60) – رحیم زهیوی (58 و 71- پنالتی)
داور: محمدرضا اکبریان
کمک‌داوران: حمزه علی سلیمی و محمد مدیرروستا
اخطار: سروش رفیعی (تراکتورسازی) - مهدی مومنی، میثم دورقی، رحیم زهیوی، رافائل روبایو (استقلال)
تماشاگر: هفت هزار نفر

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، محمد ایران‎پوریان، هادی محمدی، محسن بنگر، سعید آقایی (83- شهرام گودرزی)، مهدی کیانی، سروش رفیعی (73- محمد نوری)، کرار جاسم، محمد ابراهیمی، فرزاد حاتمی و لوسیانو ادینیو (78- خالد شفیعی)
سرمربی: امیر قلعه نویی

استقلال خوزستان:
رافائل روبایو، جلال عبدی، محمد طیبی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، میثم دورقی (70- علی‌اصغر عاشوری)، عزت پورقاز، فرشاد سالاروند، مهدی مومنی (3+90- سلمان بحرانی)، حسن بیت‎سعید (2+90- حسین بازیاری) و رحیم زهیوی
سرمربی: سیروس پورموسوی

خلاصه بازی
دیدار افتتاحیه شانزدهمین دوره لیگ برتر با نتیجه مساوی دو بر دو خاتمه پیدا کرد.

استقلال خوزستان پس از واگذاری نتیجه بازی سوپرجام، تغییراتی در ترکیب اصلی‌اش ایجاد کرد و با چند جابه‌جایی در بخش دفاعی به میدان رفت. تراکتورسازی نیز با توجه به مصدومیت سینا عشوری، بازی با یک هافبک دفاعی را در دستور کار قرار داد و سیستم این تیم تبریزی نسبت به دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل تغییر کرد.

بازیکنان تراکتورسازی با استفاده از شرایط میزبانی بازی را تهاجمی آغاز کردند و در چند نوبت روی دروازه استقلال خوزستان خطرناک ظاهر شدند. نفوذ و ضربه محمد ابراهیمی در دقیقه 4 با واکنش رافائل روبایو دفع شد و در دقیقه 11 نیز ضربه لوسیانو ادینیو توسط رافائل به کرنر رفت. فشار تراکتورسازی در دقیقه 14 نتیجه داد و ادینیو با استفاده از اشتباه طیبی قفل دروازه تیم میهمان را باز کرد.

این گل باعث کاهش فشار تراکتورسازی و برقراری تعادل در جریان بازی شد. بازیکنان استقلال خوزستان در دقیقه 27 درون محوطه جریمه تراکتورسازی خطرناک ظاهر شدند ولی حسن بیت‌سعید به توپ نرسید و این موقعیت از دست رفت. در دقیقه 30 نوبت به حمله یاران تراکتورسازی رسید که ضربه کم‌جان فرزاد حاتمی بی‌ثمر ماند. فرصت خطرناک بعدی را رحیم زهیوی در دقیقه 37 رقم زد ولی ضربه این بازیکن در دستان اخباری دروازه‌بان تیم میزبان قرار گرفت.

تراکتورسازی بعد از تحمل فشار چند دقیقه‌ای استقلال خوزستان، در دقایق پایانی نیمه اول بر بازی مسلط شد و دو بار در دقایق 40 و 45+3 خطرناک ظاهر شد که بار اول شوت فرزاد حاتمی از بالای دروازه به خارج رفت و بار دوم ضربه محمد ابراهیمی توسط رافائل روبایو برگشت داده شد تا نیمه اول با تک گل لوسیانو ادینیو به‌سود تراکتورسازی تمام شود.

در نیمه دوم، آبی‌پوشان استقلال برای جبران گل خورده وارد میدان شدند و تلاش یاران این تیم 13 دقیقه پس از شروع این نیمه با ارسال عبدی و ضربه سر زیبای زهیوی به ثمر نشست و گل مساوی رقم خورد. این گل اما خیلی دوام نداشت و این بار فرزاد حاتمی با ضربه سر برای تراکتورسازی گل زد تا میزبان در دقیقه 60 برای دومین بار در این مسابقه پیش بیفتد.

در دقیقه 68 ارسال محمد ایران‌پوریان به تیر افقی دروازه استقلال خوزستان برخورد کرد و به خارج رفت و در دقیقه 71 تیم استقلال خوزستان به یک ضربه پنالتی و گل دوم رسید تا بازی باز هم به تساوی کشیده شود.

حملات دو تیم در دقایق پایانی برای زدن گل پیروزی ادامه یافت ولی توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا استقلال خوزستان با یک امتیاز ارزشمند از میدان تبریز خارج شود.

شرح گل‌ها
1-0 (تراکتورسازی): محمد طیبی مدافع میانی استقلال خوزستان به اشتباه توپ را به لوسیانو ادینیو مهاجم تراکتورسازی داد و این مهاجم برزیلی با ضربه‌ای بغل پا دروازه استقلال را گشود تا اولین گل لیگ شانزدهم به ثبت برسد.

1-1 (استقلال): نفور جلال عبدی از سمت راست و ارسال دقیق این بازیکن به محوطه جریمه تراکتورسازی با ضربه سر محکم و زیبای رحیم زهیوی همراه شد تا دروازه میزبان گشوده شود و شادی به اردوی استقلال بیاید.

2-1 (تراکتورسازی): در پی دو ارسال متوالی از بازیکنان تراکتورسازی، کرار جاسم با ضربه سر توپ را برای فرزاد حاتمی آماده کرد تا این مهاجم بلندقامت با ضربه سر دروازه استقلال خوزستان را باز کند.

2-2 (استقلال): داور میدان در پی برخورد توپ به دست مدافع تراکتورسازی تبریز اعلام ضربه پنالتی کرد که رحیم زهیوی با ضربه‌ای دقیق به گوشه بالای سمت راست دروازه تراکتورسازی گل دوم استقلال خوزستان را رقم زد.

در حاشیه
* حدود هفت هزار تماشاگر در استادیوم اختصاصی باشگاه تراکتورسازی نظاره‎گر این مسابقه بودند.

* قبل از شروع بازی مسئولان تبریزی مراسمی کوچکی به عنوان افتتاحیه برگزار کردند. چند فشفه در کنار زمین روشن شد که باعث شد ورزشگاه را دود بگیرد.

* امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی در دقایق ابتدایی و در پی اعلام یک خطا به‌سود استقلال خوزستان به شدت به داور اعتراض کرد.

* لوسیانو ادینیو بعد از به ثمر رساندن گل تراکتورسازی پیراهن خود را بالا زد که زیر لباسش به انگلیسی نوشته بود من عاشق آذربایجان هستم.

* سیروس پورموسوی در اواسط نیمه اول به قضاوت داور میدان اعتراض کرد و بازی برای لحظاتی متوقف شد.

* مهدی مومنی مهاجم استقلال خوزستان با انجام خطا روی محمد ابراهیمی اولین کارت زرد آبی‌پوشان در لیگ شانزدهم را دریافت کرد.

* در دقایقی از نیمه اول، محسن بنگر دو اشتباه مکرر در خط دفاعی تراکتورسازی کرد که این موضوع با اعتراض هواداران تراکتورسازی مواجه شد و آنها با سر دادن شعار «بنگر دقت کن» از مدافع تیمشان خواستند تا حواسش بیشتر به بازی باشد.

* در پشت یکی از دروازه‌ها سکوها خالی نگه داشته شده و هواداری روی آن ننشسته بود.

* ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی تا روز گذشته مجهز به صندلی بود. اما مسئولین این ورزشگاه به منظور بالا بردن ظرفیت آن، شب گذشته اقدام به جمع آوری صندلی ها کردند.

مرجع / خوزستان اسپرت
:
:
:
آخرین اخبار