تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۹۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرما زدگی هشت نفر را راهی مراکز درمانی اهواز کرد
از دوشنبه هفته گذشته تاکنون هشت نفر بر اثر گرمازدگی به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند
مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از دوشنبه هفته گذشته تاکنون هشت نفر بر اثر گرمازدگی به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند.

میثم معزی دوشنبه اظهار کرد: این افراد با مراجعه به بیمارستان های گلستان و امام خمینی (ره) اهواز و انجام اقدامات درمانی اولیه با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

وی در خصوص نکات پیشگیرانه از گرمازدگی توصیه کرد: افراد در هوای گرم تا حد امکان از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید در محیط های باز خودداری کنند؛ مایعات زیاد بنوشند و از انجام ورزش های سنگین اجتناب کنند.

معزی ادامه داد: از آنجا که گرمای زیاد باعث افزایش ضربان قلب افراد مسن مصرف کننده داروهای قلبی می شود بنابراین نباید در محیط های گرم و شلوغ قرار گیرند.

مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که مجبور به انجام فعالیت سنگین ورزشی هستند پس از تمرینات ورزشی آب و نمک مصرف کنند.

وی اضافه کرد: پوشیدن لباس های نخی و سفید و استفاده از کرم ضد آفتاب نیز در پیشگیری از گرمازدگی موثر است.

معزی در خصوص علائم گرمازدگی اظهار کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، ضعف، بی حالی، افزایش ضربان قلب، تنفس و تعریق از جمله این علائم است.

مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ادامه داد: در صورت مواجهه با فرد گرمازده در مرحله نخست فرد را از محیط گرم خارج کنید؛ بر روی وی با آب پاش آب پاشیده و با حوله باد بزنید؛ از کیسه های یخی برای زیر بغل، سینه، شکم و ران استفاده کنید؛ و در موارد شدید با فوریت های پزشکی 115 تماس بگیرید.

دمای هوای خوزستان در چند روز اخیر افزایش زیادی داشته و در برخی نقاط به بالای 50 درجه سانتی گراد رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار