تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته اول لیگ برتر فوتبال؛
صبا 0 – صنعت‌نفت 0؛ تقسیم امتیازات در یادگار قم
صنعت‌نفت آبادان در اولین بازی لیگ شانزدهم با یک امتیاز از خانه صبای قم خارج شد
هفته اول لیگ شانزدهم – استادیوم یادگار قم
دوشنبه 4 مرداد 95 – ساعت 20:45
صبای قم 0 – صنعت‌نفت آبادان 0
داور: علیرضا فغانی
کمک‌داوران: رضا سخندان و محمدرضا منصوری
اخطار: داود بهادری، عبدالکریم اسلامی (صبا) - حسین بغلانی (صنعت‌نفت)
تماشاگر: هزار نفر

صبای قم:
حامد لک، پویا سیف‌پناهی، هاشم بیک‌زاده، حمیدرضا دیوسالار ، سیدعلی فاطمی (70- احمد حسن‌زاده)، وحید علی‌آبادی، قاسم دهنوی، داود بهادری، کیوان امرایی، عبدالکریم اسلامی (74- سید مهدی حسینی) و غلامرضا عنایتی (87- محمد اوسانی کرد)
سرمربی: عبدالصمد مرفاوی

صنعت‌نفت آبادان:
حسن هوری، فرشاد فرجی، مجتبی ممشلی، حسین بغلانی، علی عبدالهر‌زاده، محمدرضا پورمحمد، محمدزبیر نیک‎نفس، حکیم نصاری، امیر زلیکانی (2+90- مصطفی احمدی)، میلاد جهانی (76- میلاد شعبان‌لو) و محمد شادکام (64- رضا نوروزی)
سرمربی: نادر دست‌نشان

خلاصه بازی
صنعت‌نفت آبادان در اولین بازی لیگ شانزدهم با یک امتیاز از خانه صبای قم خارج شد.

 نادر دست‌نشان ترجیح داده بود تا در اولین بازی اسکلت‌بندی تیمش را بر پایه‌ی بازیکنان فصل گذشته شکل دهد و حکیم نصاری و فرشاد فرجی را به این جمع اضافه کند. عبدالصمد مرفاوی اما همه خریدهای جدید تیمش را در ترکیب اصلی قرار داد تا امتیازات اولین بازی خانگی را کسب کند.

بازیکنان صبای قم در نیمه نخست دوبار روی دروازه صنعت‌نفت خطرناک ظاهر شدند اما ضربات نهایی مهاجمان این تیم راهی به دروازه زردپوشان پیدا نکرد. شوت علی فاطمی در دقیقه 18 و ضربه محکم عبدالکریم اسلامی در دقیقه 33 موقعیت‌های جدی تیم صبای قم بودند. در سمت مقابل هم زردپوشان صنعت‌نفت به کنترل بازی در نیمه اول پرداختند و ضمن تجمع در زمین خودی چشم به ضدحملات داشتند اما خط دفاعی صبای قم اجازه گلزنی را به نفتی‌ها نداد و این نیمه با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت.

صنعت‌نفت که نیمه اول را به اداره بازی پرداخته بود، در دقایق ابتدایی نیمه دوم طوفانی ظاهر شد و طی دو دقیقه سه بار دروازه صبای قم را تهدید کرد اما هیچ‌کدام از این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشدند. ابتدا ضربه محکم پای چپ میلاد جهانی با واکنش عالی حامد لک به کرنر رفت و یک دقیقه بعد خروج لک مانع از گلزنی یاران نفت شد. سومین خطر متوالی هم با ضربه سر حکیم نصاری خلق شد که توپ به بدن بازیکن هم‌تیمی برخورد کرد و راهی به دروازه صبای قم نیافت.

پس از این چند صحنه خطرناک بازی به تعادل کشیده شد و یاران دو تیم بازی برابری را به نمایش گذاشتند. عبدالصمد مرفاوی در این نیمه دست به سه تغییر در بخش تهاجمی تیمش زد تا راهی به دروازه صنعت‌نفت پیدا کند و نادر دست‌نشان هم رضا نوروزی را به خط حمله اضافه کرد تا از تجربه این بازیکن بهره ببرد اما تدابیر مربیان دو تیم کارساز نشد و این بازی کم حادثه با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت.

در حاشیه
* گروهی از هواداران آبادانی با حضور در استادیوم یادگار قم به تشویق زردپوشان پرداختند.

* با وجود رایگان اعلام شدن این مسابقه، هواداران تیم صبای قم از بازی استقبال نکردند و جمعیت اندکی در ورزشگاه حاضر شدند.

* هوای شهرستان قم در هنگام برگزاری این مسابقه نامساعد بود و ذرات گردوغبار در فضای ورزشگاه به چشم می‌خورد.

* رضا عنایتی کاپیتان تیم صبا در حالی امروز در نیمه اول بازی کرد که بازوبند به بازو نداشت و این موضوع با تذکر فغانی داور بازی روبرو شد و مسئول تدارکات صبا در نهایت بازوبند تیم جوانان این باشگاه را به بازوی کاپیتان صبا بست.

مرجع / خوزستان اسپرت
:
:
:
آخرین اخبار