تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۷۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد شدید امام جمعه بندرهندیجان از شورای شهر
‌نگذاشتند مصلای هندیجان احداث شود
امام جمعه بندر هندیجان با تقدیر از زحمات اعضای ستاد اقامه نمازجمعه بندرهندیجان گفت: متأسفانه برخی مسئولان در روند احداث مصلای هندیجان کارشکنی کردند و نگذاشتند در هندیجان مصلا احداث شود که این کار ناشایست و ناپسندی بود
امام جمعه بندر هندیجان با تقدیر از زحمات اعضای ستاد اقامه نمازجمعه بندرهندیجان گفت: متأسفانه برخی مسئولان در روند احداث مصلای هندیجان کارشکنی کردند و نگذاشتند در هندیجان مصلا احداث شود که این کار ناشایست و ناپسندی بود.

به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران در شورای اداری شهرستان هندیجان از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه هندیجان به‌پاس زحمات در یک سال گذشته تقدیر شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شمیل پور امام‌جمعه هندیجان در این نشست اظهار داشت: متأسفانه برخی مسئولان در روند احداث مصلای هندیجان کارشکنی کردند و نگذاشتند در هندیجان مصلا احداث شود که این کار ناشایست و ناپسندی بود.

وی افزود: شأن تعطیلی روز جمعه این است که باید در نماز جمعه شرکت کرد ولی ما شاهدیم برخی مسئولین شهرستان در نمازجمعه مشارکت ندارند و این جای نگرانی دارد.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: مسافرت در صبح جمعه مکروه است و در احادیث داریم مکروه است قبل از اقامه نماز جمعه مسافرت کرد بلکه باید بعد از نماز جمعه به مسافرت یا خارج از شهرستان برویم و این حکم قرآن است که در سوره جمعه بیان‌شده است.

نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است

بهمن دادفر رئیس ستاد نماز جمعه هندیجان در این جلسه اظهار داشت: نماز جمعه هر شهر قلب فرهنگی آن است و باید ضمن شرکت در این فریضه الهی دیگران را نیز به شرکت در این امر مهم ترغیب کنیم.

وی افزود: ستاد نماز جمعه علاوه بر انتقال مشکلات شهر از طریق امام‌جمعه یکی از بزرگ‌ترین همایش و نشست فرهنگی است. در نماز جمعه ما بحث جذب نوجوانان و جوانان به مساجد راداریم که یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های فرهنگی هر منطقه است که الحمدالله ستاد نماز جمعه هندیجان توانسته است این امر را به بهترین نحو پوشش بدهد.

رئیس ستاد نماز جمعه هندیجان بیان کرد: ما برای اقامه نماز جمعه با آمادگی و برنامه‌ریزی و تهیه اقلام موردنیاز همانند وسایل سرمایشی در تابستان و گرمایشی در زمستان، تدارکات و حفاظت از وسایل نقلیه مردم را آماده کرده و با همکاری و هماهنگی با رسانه‌ها بخصوص خبرنگار ستاد آقای مهدی صادقی اخبار و خطبه‌های نماز جمعه را منعکس می‌کنیم.

برگزاری برنامه‌های مختلف در ستاد نماز جمعه هندیجان

وی گفت: از جمله برنامه‌های ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان هندیجان ارتباط مستمر و مداوم با اقشار مختلف مردم و هیئت‌های مذهبی، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در مسجد جامع، برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت‌های خاص، دعوت از شبکه بهداشت و درمان جهت انجام معاینات پزشکی (آزمودن قند، خون و فشار) رایگان به نمازگزاران، تقدیر از مسئولین فعال در عرصه نماز جمعه و فعالان فرهنگی، تقدیر از نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی در نماز جمعه و معرفی کتاب در نماز جمعه از مهم‌ترین برنامه‌های هفتگی ستاد نماز جمعه هندیجان است.

دادفر عنوان کرد: پیشنهاد ما به مسئولین این است که رابطین ادارات با ستاد نماز جمعه تشکیل شود هر اداره یک نفر رابط با ستاد داشته باشد، مسابقه فرهنگی با حضور ادارات مربوطه در نماز جمعه برگزار شود و تشکیل کارگروهی مختلف جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم ازجمله پیشنهاد‌های ما به مسئولان است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار