تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت الحاق ایران به موافقت‌نامه پاریس را تصویب کرد؛
ابتکار در اهواز: ابلاغ سیاست‌های محیط زیست توسط رهبری «قوت قلب» به ما داد
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به ابلاغ سیاست‌های محیط زیست توسط مقام معظم رهبری گفت: ابلاغ این سیاست‌ قوت قلب بزرگ و انرژی زیادی به ما در سازمان محیط زیست داد
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به ابلاغ سیاست‌های محیط زیست توسط مقام معظم رهبری گفت: ابلاغ این سیاست‌ قوت قلب بزرگ و انرژی زیادی به ما در سازمان محیط زیست داد.

ابتکار در اهواز: ابلاغ سیاست‌های محیط زیست توسط رهبری «قوت قلب» به ما داد / کاهش تولید گازهای گلخانه ای در کشور

معصومه ابتکار امروز در نشست امضای قرارداد فروش 46میلیون فوت مکعب گازهای همراه  نفت اظهارداشت: قرادادی که امروز با همکاری وزارت نفت امضا شد گام بزرگی برای انجام تعهدات بین المللی کشورمان بود.

وی افزود: طرح فروش گازهای همراه مشعل می تواند شاخص‌های کیفیت زندگی درخوزستان  را افزایش دهد و بی شک در بهبود هوای شهرهای خوزستان موثر است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: هدررفت گازهای همراه که در مشعل‌های نفت می‌سوزند و هدر می‌روند آسیب زیادی به محیط زیست می‌زند و رتبه کشور را در زمینه تولید گازهای گلخانه‌ای به صورت منفی رشد داده بود.

وی با توجه به تعهد بین المللی دولت جمهوری اسلامی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای در کشور تاکید کرد: موافقت نامه پاریس در زمینه حضور ایران در طرح کاهش گازهای گلخانه‌ای در دولت تصویب شده است و ایران به زودی رسما عضو این موافقت نامه خواهد شد.

ابتکار گفت: این قراردادی که امروز در اهواز به امضا رسید یک گام بزرگ برای پیوستن به این توافقنامه و انجام تعهدات بین المللی کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ابلاغ سیاست‌های زیست محیطی نظام اشاره کرد و گفت: این ابلاغ از سوی مقام معظم رهبری برای ما در سازمان محیط زیست سبب ایجاد قوت قلب شد و به همکاران ما انرژی مضاعف داد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: در سیاست‌های ابلاغی محیط زیست یک موضوع بسیار مهم مسئله جمع آوری و اصلاح شیوه هدر رفت گارهای همراه مشعل بوده است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه کشور نیز این مسئله مورد تاکید و تشویق قرار گرفته که امروز شاهد انعقاد یک قرارداد مهم در این زمینه بودیم.

گفتنی است؛ معصومه ابتکار بلافاصله پس از اتمام این جلسه اهواز را به سمت ماهشهر ترک کرد وی برای افتتاح نخستین مدرسه طبیعت دوباره به اهواز برمی‌گردد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار