تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد:
لزوم تشکیل کمیته بیمه و درمان در خوزستان
کمیته بیمه و درمان با مشارکت بیمه سلامت، بیمه روستاییان و عشایر و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی تشکیل می‌شود که امیدواریم بتوانیم نیاز استان در حوزه بیمه و میزان اثر‌بخشی آن را بر مسائل و مشکلات استان داشته باشیم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در جامعه به دنبال کاهش نگرانی‌ها و رنج‌های مردم خوزستان هستیم.

هوشمند صفائی ظهر امروز در چهارمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان اظهار کرد: بعد از ادغام سه وزارت خانه رفاه، تعاون و کار و امور اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفت که 12 دستگاه اجرایی در خوزستان شامل این وزارت خانه می‌شود.

وی افزود: بهزیستی، تامین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، بیمه سلامت، صندوق بازنشستگی، معاونت درمان و تأمین اجتماعی، بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران و صندوق کار آفرین امید از جمله این دستگاه‌های اجرایی هستند که با موضوع‌ها و مأموریت‌های مختلف در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: برای اینکه هم‌افزایی و انسجام کاری بیشتری داشته باشیم شورایی با عنوان هماهنگی مدیران‌کل حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل داده‌ایم و ماهانه این نشست‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزاری این نشست‌ها را در حوزه بیمه، درمان، آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای، حوزه بهزیستی حمایت از مددجویان تأمین اجتماعی، حوزه آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و گفت: امروز درباره حوزه آسیب‌های اجتماعی صحبت‌هایی شد و بر ضرورت تشکیل کمیته آسیب‌های اجتماعی با موضوع‌هایی مانند حاشیه نشینی، مبارزه با فقر و توانمندی، مقابل با مصرف مواد مخدر و حمایت از معتادان بهبود یافته تأکید شد.

صفائی تصریح کرد: در این کمیته با محوریت بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی تصمیم‌گیری و مقرر شد اقدامات شایسته‌ای در شأن استان انجام شود، ما به دنبال کاهش نگرانی‌ها و رنج‌هایی هستیم که امروزه مردم دارند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته بیمه و درمان با مشارکت بیمه سلامت، بیمه روستاییان و عشایر و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی تشکیل می‌شود که امیدواریم بتوانیم نیاز استان در حوزه بیمه و میزان اثر‌بخشی آن را بر مسائل و مشکلات استان داشته باشیم.

صفائی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل عنوان کرد: ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی به جد پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و این یک وظیفه قانونی و شرعی است که از همه ابزارهای این 12 دستگاه برای اثربخشی در این مقوله استفاده کنیم.

وی در چهارمین نشست شورای هماهنگی استان، ضمن ارزیابی مناسب عملکرد دستگاه‌های زیر مجموعه بر ضرورت حضور تمامی مدیران در این شورا و ارائه عملکرد و  پیشنهادهای خود تأکید کرد و گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی نیز تدوین و طراحی و در حوزه اشتغال هم اجرا و عملیاتی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از احیای مشاغل سنتی و محلی که در گذشته رونق داشتند و استان نیز در سطح کشور جز اولین‌ها بود خبر داد و افزود: برای اشتغال‌زایی مشاغل خرد و متوسط تاکنون 30 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌ایم.

صفائی از حضور استاندار خوزستان در جلسه شورای هماهنگی مدیران‌کل سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: حضور استاندار موجب دلگرمی مدیران زیر مجموعه شورای هماهنگی خواهد شد؛ همچنین با توجه به اشرافی که استاندار خوزستان بر مسائل استان دارد می‌تواند راه‌گشای مسائل و مشکلات باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار