تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۷۹۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط‌زیست:
توسعه نیشکر الگویی مناسب برای توسعه کشاورزی است
زحمات بسیار زیادی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشیده شده و اقدامات زیر بنایی بسیار خوبی انجام شده است و لازم است همه دستگاه‌های مربوطه با این نهاد همکاری کنند
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زحمات بسیار زیادی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشیده شده و اقدامات زیر بنایی بسیار خوبی انجام شده است و لازم است همه دستگاه‌های مربوطه با این نهاد همکاری کنند.

محمدجواد سروش ظهر امروز در بازدید از توسعه نیشکر اظهار کرد: هدف از سفر به استان خوزستان آشنایی با فعالیت‌های شرکت توسعه نیشکر و بحثی بود که در شورای عالی آب در رابطه با اقدامات محیط‌زیستی کشت و صنعت‌های نیشکری مطرح بود و لازم بود که ما از نزدیک فعالیت‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را ببینیم.

وی افزود: در این بازدید دیدگاه من به برداشت قبلی که نسبت به صنعت نیشکر در استان خوزستان داشتم عوض شد چرا که ما یک مرکز تولیدی بزرگ با فعالیت‌ها و کارهای عمرانی و آبادی در مناطق کشت نیشکر دیده‌ایم و این انتظار داشتیم در سایر مناطق کشور نیز این‌ کار به صورت الگویی می‌توانست به کار گرفته شود.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: زحمات بسیار زیادی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشیده شده و اقدامات زیر بنایی بسیار خوبی انجام شده است و لازم است که سایر دستگاه‌های مربوطه از آنجایی‌ که هر کدام مسؤولیت خاصی دارند با اشتراک مساعی از این طرح بزرگ حمایت کنند.

سروش گفت: وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط‌زیست باید دست به‌دست هم دهند تا مشکلات را حل کنند نه اینکه مشکلی که کوچک و قابل رفع باشد را بزرگ کنند و در واقع ترمزی برای این فعالیت عظیم اقتصادی که در منطقه وجود دارد ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: من به آینده کشت و صنعت‌های نیشکری اعتقاد راسخ دارم و مطمئن هستم که با همت این مدیران کشاورزی که بسیار هم کارآمد هستند و توانستند زمین‌های لم یزرع با کلاس 5 را تبدیل به مزارع سرسبز کنند.

سروش در پایان خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت اگر یک کار کاملا مهندسی و علمی راه‌اندازی کند آینده بسیار خوبی خواهند داشت و ما هم در سازمان حفاظت محیط‌زیست آمادگی داریم تا مشکلات را رفع کنیم و با برنامه‌ریزی‌های محیط‌زیستی و مشارکت جمعی همه حوزه‌های ذی‌ربط پیامدهای حاصل از فعالیت‌ها را برطرف کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار