تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۲۷۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست ستاد اربعین عنوان شد؛
لزوم مراجعه زائران اربعین به سامانه حج و زیارت از 15 مرداد
افرادی که امسال قصد حضور در اربعین حسینی را دارند باید از روز 15 مرداد به سامانه حج و زیارت مراجعه کرده و نام خود را ثبت کنند
فرماندار خرمشهر با بیان اینکه باید زائران اربعین از 15 مرداد به سامانه حج و زیارت مراجعه کنند، گفت: احداث دو پارکینگ در حال انجام است و باید منطقه آزاد اقدامات ماندگاری داشته باشد.

ولی‌الله حیاتی عصر امروز در نشست ستاد اربعین، اظهار کرد: افرادی که امسال قصد حضور در اربعین حسینی را دارند باید از روز 15 مرداد به سامانه حج و زیارت مراجعه کرده و نام خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: زائران باید در زمان‌های اولیه به سامانه حج و زیارت مراجعه کنند تا ویزا خود را دریافت کنند و دریافت ویزا را به روزهای آخر و پایانی موکول نکنند.

فرماندار خرمشهر با دادن تذکر به مسؤولان کمیته های ستاد اربعین گفت: مسؤولان کمیته‌ها از انتشار اطلاعات و دادن مطالب به رسانه ها خودداری کنند، چون ممکن است با انتشار بحث‌های نامناسب باعث ایجاد مشکل در سطح کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اربعین خرمشهر از تشکیل کمیته‌های مختلفی ایجاد شده است که از مهم‌ترین این کمیته‌ها، کمیته زیر‌ساخت است.

مسؤول ستاد اربعین حسینی (ع) ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند در سال گذشته و امسال هم در بحث زیر‌ساخت‌ها اقدامات خوبی انجام داده است و با توجه به اینکه امسال هم خبری از کمک‌های ملی نیست، باید از امکانات منطقه آزاد و محلی استفاده شود.

وی افزود: با کمک مسئول کمیته زیر ساخت و مسئول کمیته انتظامی از تمام زیرساخت‌ها بازدید میدانی کردیم و با توجه به اینکه تا اربعین زمان کمی وجود دارد، باید مدیریت زمان وجود داشته باشد.

حیاتی در رابطه با پارکینگ میدان مقاومت گفت: باید زیر ساخت پارکینگ میدان مقاومت انجام شود و در راه‌آهن ایستگاهی برای مسافران زده شود و باید این امر توسط کمیته زیر‌ساخت مدیریت شود.

وی در رابطه با پارکینگ 50 هکتاری عنوان کرد: کارهای اولیه این پارکینگ در حال انجام است و باید دور برگردان در آن تعبیه شود و همه امکانات لازم برای جاده از جمله رفع گودی‌ها، ایجاد علائم رانندگی، چراغ و... ایجاد شود.

فرماندار خرمشهر اظهار کرد: اقدامات سازمان منطقه آزاد در بحث اربعین باید ماندگار باشد تا علاوه بر زائران اربعین حسینی، برای مردم منطقه هم مفید باشد.

وی امکانات سرویس‌های بهداشتی در سال گذشته را از ضعف‌ها دانست و گفت: کمیته زیر ساخت باید این مشکل را برای امسال حل و رفع کند.

مسؤول ستاد اربعین حسینی در خرمشهر اذعان کرد: تبلیغات تمام ادارات در زمان اربعین باید بر اساس لوگوی واحدی تحت عنوان ستاد اربعین شهرستان خرمشهر انجام شود.

وی در رابطه با اقدامات شهرداری تهران در بحث اربعین گفت: شهرداری تهران بحث نظافت و شست‌و‌شو را از میدان مقاومت تا مرز شلمچه را بر عهده دارد و 10 ماشین حمل زباله و 5 ماشین آتش‌نشانی را متقبل شده است.

حیاتی خاطرنشان کرد: امسال باید ایستگاه و ظرفیت مخزن ذخیره آب به کمک شهرستان‌های معین انجام شود تا با مشکل کاهش فشار آب در ایام اربعین مواجه نشویم.

مسؤولان و اصحاب رسانه مردم را به سامانه سماح سوق دهند

مسؤول حج و زیارت استان خوزستان گفت: تمام مسؤولان و اصحاب رسانه باید مردم را برای ثبت‌نام و اعزام به سامانه سماح سوق دهند.

ناصر حویزای در نشست ستاد اربعین، اظهار کرد: امسال ثبت نام زائران در سامانه سماح به صورت کاروانی انجام نمی‌شود بلکه طبق گروه ثبت‌نام و اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه زائران از روز 15 مرداد در سامانه سماح ثبت نام کنند، عنوان کرد: تمام مسؤولان و اصحاب رسانه باید مردم را برای ثبت‌نام و اعزام به سامانه سماح سوق دهند.

مسؤول حج و زیارت استان خوزستان با بیان اینکه تاکنون مبلغ ویزا توسط عراق تعیین نشده است، گفت: کسانی که نامشان در سامانه سماح نباشد، شامل فواید و مزیت‌های آن نمی‌شوند.

حویزاوی تصریح کرد: سامانه سماح توسط اتاق فکری طراحی شده است که تمام ابعاد امنیتی، ایمنی، آمار و اطلاعی را در نظر دارد.

مسؤولان با نگاه تبعیض‌آمیز به مرز شلمچه نگاه می‌کنند

امام جمعه خرمشهر گفت: مسؤولان با نگاه تبعیض‌آمیز به مرز شلمچه نگاه می‌کنند که باید برای حل و رفع این مشکل تلاش شود.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در نشست ستاد اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: موفقیت‌هایی که در هر حال ایجاد می‌شود، در سایه همدلی‌ها است.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته در بحث اربعین نقاط قوت و ضعفی را داشتیم که باید امسال نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را رفع و کاهش دهیم.

امام جمعه خرمشهر گفت: مرز شلمچه به اذعان همه، مرز منحصر به فردی است که در زیرساخت‌ها نسبت به مرزهای دیگر مناسب‌تر است که باعث توجه همه به این مرز شده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در ایام اربعین از سمت و سوی مرکز کشور به مرز شلمچه تبعیض شده است و مسؤولان با نگاه تبعیض‌آمیز به مرز شلمچه نگاه می‌کنند که باید برای حل و رفع این مشکل تلاش شود.

موسوی خاطرنشان کرد: بیشتر امکاناتی که اکنون در مرز شلمچه وجود دارد، از سوی تلاش‌های استانی و شهرستانی است.

وی بیان کرد: همه مرزها متعلق به ایران است و راحتی و خدمت‌رسانی به زائران برای ما اهمیت دارد و باید امکانات را به صورت صادقانه به مرزها تحویل داده شود.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به بحث صدور ویزا، اظهار کرد: در سال گذشته در بحث صدور ویزا با مشکل کمتری نسبت به سال‌های گذشته مواجه شدیم و باید امسال با برنامه‌ریزی‌های مناسب این مشکل را رفع کنیم.

وی اذعان کرد: هیات‌ها و تکایا در سال گذشته با مشکل مواجه بودند که امیدواریم امسال مشکلات آنها از جمله بحث عبور و مرور حل و رفع شود.

موسوی به پا داشتن نماز اول وقت را از اهمیت بالایی دانست و گفت: باید یک مکان مناسب در مرز برای نماز زائران فراهم شود تا زائران نماز خود را در اول وقت به جا بیاورند.

وی در پایان تصریح کرد: باید هنگام نماز تمام خدمات‌رسانی عبور و مرور از مرز را تعطیل کنند تا همه زائران نماز اول وقت را بخوانند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار