تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۹۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار شادگان تأکید کرد؛
ضرورت تجدیدنظر در تعیین حریم رودخانه های شادگان
معاون فرماندار شادگان بر ضرورت تجدیدنظر در تعیین حریم و بستر رودخانه های شادگان تأکید کرد
معاون فرماندار شادگان بر ضرورت تجدیدنظر در تعیین حریم و بستر رودخانه های شادگان تأکید کرد.

نعمت اله آلبوغبیش عصر روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت حریم و بستر رودخانه که با حضور نمایندگان سازمان آب و برق استان و منابع طبیعی در محل فرمانداری این شهرسان برگزار شد اظهار کرد: پهنای زیاد در نظر گرفته شده جهت حد بستر رودخانه مانع صدور اسناد مالکیت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر روستاها و شهرهای شادگان در مجاورت رودخانه ها واقع شده اند، گفت: روستاهای تابعه دارای طرح هادی بوده و بر همین اساس صدور اسناد مالکیت و ساخت و ساز در درون محدوده طرحهای هادی نباید با مشکلی مواجه شود.

معاون فرماندار شادگان خاطرنشان کرد: برای دو منزل مسکونی واقع در کنارهم به موازات رودخانه با فاصله مساوی، توجیه پذیر نیست که برای یکی سند مالکیت صادر و برای دیگری به دلیل واقع شدن درحد بستر رودخانه، ممنوعیت صدور سند اعلام شود.

در ادامه جلسه، نمایندگان سازمان آب و برق خوزستان با اعلام اینکه تعیین حد بستر در هر محل با توجه به آمار هیدرولوژیک و داغاب و حداکثر طغیان با دوره برگشت ۲۵ ساله تعیین می شود با درخواست بازدید و بررسی مجدد روستاهای مشکل دار موافقت کردند و مقرر شد با همکاری بخشداران و بنیاد مسکن در اسرع وقت ممکن از محل بازدید و با نظر مساعد در جهت رفع مشکل نتیجه را اعلام کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار