تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۸۰۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحلیلی بر حضور خوزستانی‌ها در هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور
استقلال نگاه‌ها را خیره کرد/ آبادان به نفت خود امیدوار شد/ فولاد سعداوی در ابهام!
پس از پایان هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور، هوادران تیم‌ها استقلال و صنعت نفت به تیم خود امیدوار شدند، اما فولادی‌ها نگران آینده خود هستند
پس از پایان هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور، هوادران تیم‌ها استقلال و صنعت نفت به تیم خود امیدوار شدند، اما فولادی‌ها نگران آینده خود هستند.

هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور شب گذشته به کار خود پایان داد و تا حدودی عیار تیم‌ها خوزستانی در این آوردگاه مشخص شد.

لیگ برتر در حالی آغاز شد که برخلاف هفته‌های ابتدایی ادوار گذشته، از افت‌و خیز بسیاری برخوردار بود و تیم‌ها از همین ابتدا نبض کار را در دست گرفته و از همین ابتدا در اندیشه بالا کشیدن خود در جدول مسابقات هستند.

از سویی تیم‌های مدعی فصل گذشته نمایش نه چندان پرفروغی از خود به اجرا گذشتند که این موضوع نشان‌ دهنده کیفیت سایر تیم‌ها در این دوره است و اینکه هم‌سطح بودن تیم‌ها می‌تواند در ادامه بر جذابیت فوتبال کشور بی افزاید.

تازه‌ واردهای لیگ برتر نیز با نتایج خود نشان دادند که در این لیگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، ماشین‌سازی که در اهواز دست به کار بزرگی زد و فولاد متحول شده را از پیش روی برداشت، نفت آبادان در قم صبا را متوقف کرد و پیکان تیم نجومی گسترش فولاد را در تبریز متوقف ساخت.

حال باید منتظر ماند و دید که در هفته‌های آینده این روند ادامه خواهد یافت و تیم‌های هم‌تراز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، یا اینکه اتفاقات دیگری در راه خواهد بود.

اما سه تیم خوزستانی این رقابت‌ها در هفته نخست تنها با دو امتیاز خارج از خانه به مصاف حریفان خود در هفته دوم خواهند رفت.

*نفت هواداران خود را امیدوار کرد

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در دیداری که در قم برگزار کرد، موفق شد صبا را که همیشه یکی از تیم‌های دردسرساز لیگ بوده را در خانه خود متوقف کند و فرصت‌های زیادی را نیز در این دیدار از دست دهد.

برای نماینده آبادان که پنج خرید اصلی خود را در این دیدار به همراه نداشت، این نتیجه می‌تواند یک آغاز خوب باشد.

در حالی که عمداً نفتی‌ها با ترکیب تیم دسته اولی خود در میدان حاضر بودند، می‌توان امیدوار بود که نماینده آبادان با اضافه شدن سه بازیکن خارجی و دو خرید داخلی خود، بهتر بتواند نظر هواداران خود را جلب کند.

نفتی‌ها در پنج هفته ابتدایی لیگ پنج دیدار سخت را با مدعیان اصلی عنوان قهرمانی برگزار خواهند کرد، بر همین اساس، شاگردان دست‌نشان سعی دارند تا بتوانند در همین ابتدا نبض کار را در دست گرفته و حداقل در دو بازی داخل خانه خود به پیروزی مقابل تراکتورسازان و سپاهان دست یابند، این کار گرچه سخت اما شدنی است.

*استقلال چشم‌ها را به خود خیره کرد

استقلال خوزستان که عنوان قهرمانی را با خود یدک می‌کشد در دیدار افتتاحیه لیگ به تبریز رفت و در مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی صف‌آرایی کرد.

شاگردان پورموسوی در نخستین دیدار خود نمایش قابل قبولی از خود ارائه کردند و نشان دادند حریف آسانی برای رقبای خود نبوده و همچنان داعیه کسب عنوان قهرمانی را دارند.

آبی‌پوشان شهر اهواز اگر مقداری تکیه به تک‌ستاره‌های خود را کمتر کنند و در سایر نقاط زمین نیز بازیکنان مستعد خود را صاحب توپ کنند، قطعاً می‌توانند در ادامه نتایج درخشانی را برای فوتبال استان خوزستان کسب کنند.

به نظر می‌رسد پورموسوی خریدهای خوبی برای این فصل استقلال انجام داده و باز هم استقلال خوزستان در درون دروازه ستاره دیگری را رو خواهد کرد.

آبی‌پوشان اهوازی که سال گذشته فرناندو خسوس را به فوتبال ایران معرفی کردند، در فصل جاری نیز با به خدمت گرفتن یک دروازه‌بان برزیلی که دسته چهارم این کشور به اهواز آمده است، نشان دادند در خرید خود اشتباه نکرده‌اند.

*بازهم یک پدیده درون دروازه آبی‌ها

این دروازه‌بان با عملکرد خود چشم‌ها را به‌سوی خود خیره کرد و همگان را منتظر کرد تا در ادامه چشم به دستان وی بدوزند و برای باز کردن دروازه رافائل، مجبور به برنامه‌ریزی شوند.

تیم فوتبال فولاد خوزستان که با نعیم سعداوی تحول شگرفی را در خود دیده است، در هفته نخست این رقابت‌ها در خانه از ماشین‌سازی تازه لیگ برتری شده شکست خورد.

سعداوی از همین ابتدا انتقادات را بر این تیم باب کرد تا در ادامه به این حواشی نیز دامن زده شود.

وی که در دوران تصدی اسکوچیچ بر مسند سرمربیگری فولاد،  انتقادات زیادی به این مربی کروات می‌کرد، حال با در دست گرفتن نبض کار قصد دارد که اشتباهات او را تکرار نکند، البته که نباید هفته نخست ملاک و عیار تیم فولاد محاسبه کرد، اما مطمئنا اشتباهات تاکتیکی در باخت شب گذشته فولاد تأثیر به‌سزایی داشت.

*دستان خالی سعداوی و یک فصل دشوار

خریدهای نه چندان زیاد و مطمئن فولاد پیش از آغاز رقابت‌ها، آغازی بود بر گسیل انتقادات بر باشگاه فولادی که در دو فصل اخیر انتقادات زیادی را به خود وارد دید و هشداری به مدیران این شرکت، که علاقه‌ای به تیم‌داری ندارند و تحت‌فشار این تیم پرافتخار فوتبال کشور را حفظ کرده‌اند.

به نظر می‌رسد نعیم سعداوی در فصل جاری با دستان خالی، سال فوتبالی سختی را در پیش روی دارد و علاوه بر کنترل و هدایت تیم خود، آمادگی تحمل و پاسخ‌گویی به سیل انتقادات و تخریب‌ها را باید داشته باشد.

امیدواریم در این آوردگاه فولاد سال‌های گذشته را باز هم مشاهده کنیم و از بازی‌ها قرمز شهر اهواز لذت کافی را ببریم.

بر اساس این گزارش، در هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور، نفت آبادان در قم مقابل صبا به تساوی بدون گل دست یافت، استقلال خوزستان در تبریز با تراکتورسازی در عدد دو به تساوی رسید و فولاد خوزستان در خانه با نتیجه دو بر یک مغلوب ماشین‌سازی تبریز شد.

در هفته آینده این رقابت‌ها، روز یکشنبه دهم مردادماه جاری، استقلال خوزستان در اهواز میزبان استقلال تهران است، صنعت نفت روز دوشنبه در آبادان میزبان تراکتورسازی تبریز است و فولاد خوزستان به تهران می‌رود تا در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس برود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار