تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۰۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
عوامل مشکل‌زا در توسعه خوزستان باید حذف شوند
استاندار خوزستان گفت: محوریت بخش خصوصی در حل مسائل اقتصادی سبب توسعه تجارت، صادرات و بالا رفتن نرخ اشتغال در استان خواهد شد.

صبح امروز درنشست صبحانه کاری غلامرضا شریعتی با هیأت نمایندگان کمیسیون‌ها که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد با تاکید بر تداوم این قبیل جلسات اظهار کرد: فعالان بخش خصوصی در تعاملات اقتصادی و مطالبات خود از بخش دولتی نقش اساسی را خود ایفا کنند.

وی ادامه داد: زمانی‌که بخش خصوصی نقش محوری را در مطالبات اقتصادی خود ایفا کند به طور حتم آنچه هدف دولت، کشور و آنچه را ضرورت استان است محقق می‌شود.

استاندار خوزستان با ابراز تأسف از نوع بروکراسی‌های اداری که بر سیتم دولتی حاکم است گفت: نوع این بروکراسی در واقع نه انگیزه‌ای برای کار کردن می‌گذارد و نه سیستم دولتی ساز و کاری برای تغییر آن انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: به منظور حمایت از بخش خصوصی و توسعه این بخش انتظار می‌رود یک زبان مشترک بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود.

شریعتی با بیان اینکه دولت باید ارزش و جایگاه بخش خصوصی را بداند بیان کرد: اساس بخش خصوصی بر پایه رشد و توسعه صادرات است بنابراین بخش دولتی باید برای حمایت از این بخش و مطابقت با آن قابلیت انعطاف‌پذیری خود را بالا ببرد.

وی خطاب به فعالان بخش خصوصی گفت: اگر می‌خواهید استان تغییر کند برای رسیدن به اهداف اقتصادی و رفع موانع ابتدا خودتان به‌صورت خود محور عمل کنید.

شریعتی توضیح داد: ممکن است تعامل و تعداد جلسات با مدیران بخش دولتی 6 ماه به طول بینجامد اما به طور حتم نتایج جلسات به افزایش درآمد و توسعه بخش خصوصی منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر محوریت بخش خصوصی در حل معضلات اقتصادی استان بیان کرد: محوریت بخش خصوصی در حل مسائل اقتصادی سبب توسعه تجارت، صادرات و بالا رفتن نرخ اشتغال در استان خواهد شد.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: جلسات هم‌اندیشی و هم فکری اتاق بازرگانی با بخش دولتی استمرار به منظور اهداف اتاق بازرگانی تحقق پیدا کند.

وی با اعلام حمایت همه‌جانبه از بخش خصوصی گفت: هر کسی بخواهد در مسیر توسعه استان چه دولتی و چه خصوصی مانع ایجاد کند باید برداشته شود.

شریعتی با تاکید بر فراهم کردن شرایط کار به‌عنوان نیاز اول استان گفت: انتظار می‌رود از میان چندین تفاهم‌نامه بخش خصوصی حداقل یکی از آنها به عقد قرارداد و فراهم کردن شرایط کار منجر شود.

وی از مدیران بخش‌های مختلف خصوصی در خواست کرد: با فراهم کردن شرایط اقتصادی و با همکاری و همدلی استان را از این وضعی که است نجات دهند.

شریعتی در پایان با بیان اینکه استان را نه پیامبر و نه فرشته‌ای نجات می‌دهد تاکید کرد: استان خوزستان اگر بنا باشد ساخته شود فقط به دست مردم و با هم‌فکری، همدلی و مشارکت آنها در همه بخش‌های اقتصای است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار