تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد فعالان اقتصادی از نوع نگرش و برخورد مسئولین دولتی
در اولین صبحانه کاری استاندار خوزستان با حضور اعضای اتاق بازرگانی اهواز، فعالان اقتصادی بخش خصوصی مشکلات، درخواست‌ها و انتظارات این بخش‌ها از استاندار مطرح شد.

شهلا عموری رییس اتاق بازرگانی اهواز در این نشست که امروز، 6 تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اهواز در سه محور، اهداف خود را در راستای تحقق مقاومتی دنبال می‌کند و با ارائه پیشنهاد به دستگاه‌های دولتی و اجرایی در راستای تقویت و تسهیل تولید، رونق‌بخشی به فضای کسب و کار و خروج از رکود و توجه ویژه به صادرات فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: اتاق بازرگانی بر صادرات و حل موانع موجود در این مسیر، تقویت تجارت کشور عراق و حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال تأکید دارد که تماماً به پایداری و حفظ استقلال در استان منتهی می‌شوند. همچنین ما با تقویت حوزه صنایع دستی در استان توجهی ویژه به بخش گردشگری سلامت داریم.

عموری با اشاره به تشکیل 11 کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی اهواز به بیان عملکرد این اتاق در سال گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: از آغاز سال نیز تاکنون پذیرای یک هیأت تجاری از کشور لهستان بوده‌ایم و همراه با دیگر اقدامات، دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و عراق را در اتاق اهواز راه‌اندازی کردیم.

همچنین در این نشست فرامرز احمدی‌نژاد، نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به عدم حضور استانداران ادوار گذشته خوزستان در این اتاق اظهار کرد: با بررسی‌ مهمترین چالش‌های بخش خصوصی در استان به روشنی می‌توان دریافت که منشاء این امر، عدم تعریف هدفی مشترک میان بخش خصوصی و بخش دولتی است. به صورتی‌که این دو بخش هیچگاه نتوانستند از ظرفیت‌های یکدیگر در راستای منابع استانی به نحو مطلوب بهره‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل موجود در استان به نگرش مسئولین باز می‌گردد، تصریح کرد: ما خواستار انجام اقدامی ویژه در خصوص نگرش مسئولین دولتی به فضای کسب و کار و فعالان اقتصادی هستیم. متأسفانه اغلب تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی از انواع برخوردهایی که متأسفانه در سیستم اداری توسط مسئولین دولتی صورت می‌گیرد، دردمند هستند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که بخش خصوصی در حوزه مربوط به بانک‌ها در وضعیت اسفباری قرار دارد، اظهار کرد: نوع نگرش حاکم در بانک‌ها برخلاف منویات کلی مقام معظم رهبری و استراتژی جمهوری اسلامی ایران است. نحوه تعریف مسائل در سیستم بانکی جز انقراض و انحطاط بخش تولید استان و کشور تاثیر دیگری نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: باید در راستای تقویت توان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران اقدام شود و بخشی از آن بودجه هنگفت که صرف مدیریت بحران در رسانه ملی می‌شود را باید در بخش تولید هزینه کرد زیرا تولیدکنندگان با مشاهده کوچکترین انگیزه و دریافت کمترین حمایتی به چرخه تولید باز خواهند گشت.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز خواستار توجه ویژه استاندار خوزستان به فعالین اقتصادی بخش خصوصی شد و عنوان کرد: انتظار می‌رود که در جلسه‌ای با حضور استاندار، مسئولان ارشد سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی دعوت شوند و با بررسی شرایط حاکم بر بخش تولید و همچنین وضعیت بخش خصوصی، تصمیمات لازم در این زمینه صورت گیرد.

همچنین در این نشست شریف عچرش، عضو کمیسیون صنعت و انرژی اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: از استاندار تقاضا داریم که بخش خصوصی در تجارت عظیم استان دخیل داده شود زیرا بخش خصوصی به عنوان ارزآوری قوی برای کشور محسوب می‌شود.

در ادامه این نشست فیروزه شموسی، عضو کمیسیون بانوان اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اهمیت بخش صنایع دستی و نقش این صنعت در ارتباط اقوام و نمایش هویت فرهنگی اقوام از استاندار خوزستان خواستار توجه و همکاری کافی در این بخش به منظور توسعه و شکوفایی صنایع دستی خوزستان در سطح کشور شد.

جمعی دیگر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این نشست به بیان مشکلات، چالش‌ها و معضلات حیطه‌ کاری خود پرداختند و راهکارها و پیشنهادات و انتظارات خود را ارائه کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار