تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۲۸۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز سنجش سلامت 2 هزار نوآموز عشایری خوزستان
مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان از افتتاح اولین پایگاه سنجش سلامت نو‌آموزان عشایری استان، امروز 6 مردادماه در لالی خبر داد
مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان از افتتاح اولین پایگاه سنجش سلامت نو‌آموزان عشایری استان، امروز 6 مردادماه در لالی خبر داد.

حمید قنبری با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که 2 هزار نوآموز مناطق عشایری استان تا پایان مهرماه مورد سنجش قرار گیرند که این کار برای تمام نوآموزان عشایری به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: مطابق قانون اگر سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا مهرماه به پایان نرسد، ثبت‌نام آن‌ها در مدارس با مشکل مواجه می‌شود. باتوجه به آن‌که تا پایان شهریور‌ماه می‌توانیم سنجش سلامت حدود 80 درصد آن‌ها را به پایان برسانیم، حدود 20 درصد نوآموزان با مشکل مواجه می‌شوند.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با بیان این‌که از میان 13 میلیون دانش‌آموز در کشور کمتر از 200 هزار نفر دانش‌آموز عشایری هستند و شرایط این افراد در برنامه‌ریزی‌های کلان چندان در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: مسئولان باید شرایط خاصی برای 20 درصد باقی‌مانده نوآموزان در نظر بگیرند.

قنبری گفت: به دلیل فقدان مراکز بهداشتی و درمانی اغلب در زمینه بینایی، شنوایی و ... چک‌آپ‌های لازم برای این دانش‌آموزان صورت نمی‌گیرد و برای اولین بار بسیاری از این مشکلات در سنجش سلامت مشخص می‌شود. این پایگاه به‌صورت سیار هر هفته در یکی از مناطق عشایری فعالیت می‌کند و سلامت نو‌آموزان را مورد سنجش قرار می‌دهد. پیش‌بینی ما این است که سنجش این نوآموزان در مدت تعیین‌شده به پایان برسد.

وی افزود: اکنون برای اولین‌بار در کشور با اجرای طرح تلفیقی فراگیر برای نوآموزان عشایر موافقت شده است؛ در این طرح نوآموزانی که از نظر سلامتی دچار مشکلاتی هستند کاملاً از نظر مالی تحت پوشش آموزش‌وپرورش استثنایی قرار می‌گیرند و به‌طور مثال عینک، ویلچر و ... رایگان دریافت می‌کنند.

قنبری تصریح کرد: نوآموزانی که در سنجش سلامت مشکلاتی از قبیل معلولیت، تنبلی چشم، کم‌شنوایی و ... درباره آن‌ها تشخیص داده شود به ادارات استثنایی شهرستان‌های نزدیک معرفی می‌شوند و در صورت عدم وجود مرکز آموزشی استثنایی در اطراف آن‌ها در کنار سایر دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار