تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۲۸۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان خبر داد:
تشکیل شورای گردشگری شهرستان آبادان
فرماندار آبادان از تشکیل شورای گردشگری این شهرستان با هدف معرفی ظرفیتهای گردشگری منطقه و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد
فرماندار آبادان از تشکیل شورای گردشگری این شهرستان با هدف معرفی ظرفیتهای گردشگری منطقه و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.

عزیزاله شهبازی عصر امروز چهارشنبه در نشست بررسی فرصتهای گردشگری شهرستان با محوریت مشارکت منطقه آزاد اروند در محل سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی آبادان با اشاره به عضویت دستگاههای اجرایی مرتبط و تشکیل کارگروههای تخصصی گردشگری اظهار کرد: فرصتهای گردشگری شهرستان با محوریت مشارکت منطقه ی آزاد اروند در راستای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی مد نظر است.

وی افزود: استفاده بهینه از جاذبه های طبیعی شهرستان به خصوص رودخانه های اروند و بهمنشیر در جهت استفاده ی شهروندان و گسترش صنعت گردشگری بایستی مد نظر قرار گیرد.

فرماندار آبادان اضافه کرد: با توجه به وجود توانایی های بالقوه شهرستان در زمینه گردشگری و افزایش ۲۰ درصدی جمعیت آبادان، ایجاد تفرجگاهها و اماکن تفریحی برای شهروندان ساکن در منطقه ی آزاد اروند امری ضروریست که سالها نسبت به آن غفلت شده است.

وی تصریح کرد: فرمانداری ویژه شهرستان آبادان به عنوان دستگاه حاکمیتی و نظارتی منطقه در هر بخش از صنعت گردشگری تا آنجا که ساختار حقوقی آن اجازه می دهد، سازمان منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگانی را همراهی می کند.

فرماندار آبادان با اشاره به برخی ظرفیتهای آماده شهرستان در زمینه گردشگری به خصوص در در بحث ورزشهای آبی گفت: آماده بودن زیرساختها در حاشیه اروند صغیر، جزیره شادمانی (انجام زیرسازی در سطح ۵۲ هکتار در فاز نخست) و ساحل اروند در امتداد بازار ماهی فروشان تا روستای شلحه (قول مساعد منطقه آزاد اروند در تامین اعتبار برای اجرای هشت کیلومتر از طرح) از جمله امکانات مهیا برای سرمایه گذاریهای بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی در زمینه گردشگری است.

شهبازی از فرهنگ مردم آبادان به عنوان هویت آنان در عرصه ملی یاد کرد و افزود: دفاع مقدس، ورزش، صنایع نفت و پتروشیمی، فرهنگ و هنر و غیره از جمله زمینه های کار و فعالیت در جهت توسعه صنعت گردشگری در آبادان به شمار می رود.

به گفته وی، شهرستان آبادن به دلیل قرار گرفتن در میان دو رودخانه بهمنشیر و اروند، ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری آبی کشور را دارد.

موضوع واگذاری پروژه اروند صغیر، جزیره شادمانی و ساحل سازی اروند به سرمایه گذاران متقاضی در بخش خصوصی از جمله مواردی بود که در این نشست به تصویب رسید.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار