تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان خوزستان:
ورزش قهرمانی در خوزستان توسعه می‌یابد
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته زورخانه باستانی اندیمشک تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته زورخانه باستانی اندیمشک تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ظهر امروز و با حضور جمعی از مسئولان محلی آیین تودیع و معارفه رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان اندیمشک برگزار و کیومرث آریا متین که از قهرمانان سابق رشته ورزشی جودو است به عنوان رئیس جدید اداره ورزش و جوانان این شهرستان، منصوب شد.

فرامرز کیانی زاده در این مراسم اظهار داشت: توجه به رشد و توسعه ورزش  یک نیاز مهم فردی و اجتماعی بوده که در کاهش گرایش افراد و اقشار مختلف اجتماعی به  انواع نا به‌هنجاری، موثر است.

وی افزود: شهرستان اندیمشک یکی از قطب‌های مهم ورزشی استان در فوتبال، کشتی، وزنه برداری، جودو، تکواندو بوده و همواره ورزشکاران این شهرستان در رقابت‌های مختلف داخلی و برون مرزی، خوش درخشیده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: دو کشتی ملی پوش رشته کشتی فرنگی، حبیب الله اخلاقی و سعید عبدولی به نمایندگی از استان خوزستان و شهرستان اندیمشک در رقابت‌های آینده المپیک شرکت می کنند که این مقوله، بیانگر ظرفیت بی نظیر اندیمشک در رشته‌های مختلف ورزشی است.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان محلی و استانی، تکمیل و بهره‌‌برداری از زورخانه باستانی اندیمشک و استخر مجموعه ورزشی شهدای این شهرستان، مورد توجه و تاکید قرار گرفته که با رفع مشکلات موجود در این زمینه، طرح‌های عمرانی مذکور به زودی و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

کیانی زاده بیان کرد: با توجه به جمعیت جوان و استعداد خاص ورزشی استان خوزستان، سهمیه‌های اخذ شده توسط ورزش کاران این استان برای شرکت در رقابت‌های المپیک آینده کم است که این مقوله لزوم توجه و توسعه ورزش قهرمانی و رفع نیازهای استان را در زمینه ورزش، بیش از گذشته مطرح می‌کند.

عدم نظارت مناسب عامل افزایش هزینه بهره‌‌برداری از طرح‌های ورزشی در اندیمشک

پیمان جهانگیری نیز در این مراسم اظهار داشت: شهرستان اندیمشک در بخش‌های مختلف اجتماعی و ورزشی، دارای ظرفیتی خاص و منحصر به فرد است که متاسفانه تا کنون از این مقوله به خوبی بهره برداری نشده است.

وی افزود: سالن سرپوشیده مجموعه ورزشی شهید سروندی اندیمشک با گنجایش 2500 نفر، برخلاف گذشت سال‌ها از زمان کلنگ زنی، هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده که رفع مشکلات اجرای این طرح، یک نیاز مهم فردی و اجتماعی ورزشی است.

فرماندار شهرستان اندیمشک عنوان کرد: استخر مجموعه ورزشی کوی شهدای اندیمشک نیز با پیش رفت 80 درصدی هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته، شاهد افتتاح آن تا پایان امسال باشیم.

وی گفت: با توجه به فصل گرما و نیاز جوانان، افتتاح و بهره برداری این استخر یک اولویت مهم بوده که باید جدی گرفته و نیازهای این مجموعه ورزشی در کمترین فرصت، ممکن رفع شود.

جهانگیری بیان کرد: متاسفانه عدم نظارت مناسب عامل افزایش هزینه بهره برداری از  طرح‌های ورزشی در اندیمشک بوده و بسیاری از طرح‌های عمرانی حوزه ورزش این شهرستان به علت عدم افتتاح در زمان مناسب و پیگیری لازم برای بهره برداری از آن به حالت متوقف درآمده اند که همین مقوله، سبب فرسایش و گسترش هزینه‌های آنان برای بهره برداری شده‌اند.

وی افزود: زورخانه باستانی اندیمشک با یک هزینه و اعتبار جزئی، امکان تکمیل و بهره برداری را داشته ولی تا کنون تکمیل نشده که با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی نیازهای این طرح نیز رفع و به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه‌های نیمه تمام ورزشی اندیمشک ساماندهی می‌شوند

کیومرث آریا متین نیز در این مراسم اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان اندیمشک در 9 محور به اجرای طرح‌های خود در حوزه ورزش و جوانان خواهد پرداخت و این محورها سیاست‌های نخست این اداره، برای توسعه ورزش و رفع نیازهای جوانان شهرستان اندیمشک خواهد بود.

وی افزود: ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام، توسعه ورزش همگانی، برنامه‌ریزی برای استفاده مناسب از ظرفیت فضاهای ورزشی موجود در شهرستان، رفع محرومیت و تقویت و تجیهز هیئت‌های ورزشی، اجرایی جشنواره ورزش‌های بومی و محلی  از جمله اهداف این اداره در  اندیمشک است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اندیمشک اظهار کرد: هم چنین، تعریف و اجرای پروژه‌های جدید ورزشی در شهرستان مطابق با نیاز ورزش کاران اندیمشک، تشکیل شورای ورزشی در شهرستان با حضور مسئولان محلی و نخبگان ورزش اندیمشک و توجه و توسعه حوزه جوانان و رفع نیازهای آن از دیگر اهداف و برنامه‌های تعیین شده برای رشد و گسترش حوزه ورزش و جوانان در شهرستان است.

وی گفت: ورزش، یک مقوله مهم در گسترش شاخص‌های اجتماعی و سلامت بوده و به همین جهت و مطابق با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و همدلی و همراهی، می توان محرومیت و مشکلات موجود در ورزش شهرستان را برطرف کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار