تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۰۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای ماهشهر:
فنی و حرفه‌ای‌ نقش مهمی در رفع بیکاری جامعه دارد
رئیس مرکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای ماهشهر گفت: عدم همکاری صنایع و اصناف در آموزش و ارتقای سطح مهارت نیروی کار از جدی‌ترین مشکلات فنی و حرفه‌ای شهرستان ماهشهر است
رئیس مرکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای ماهشهر گفت: عدم همکاری صنایع و اصناف در آموزش و ارتقای سطح مهارت نیروی کار از جدی‌ترین مشکلات فنی و حرفه‌ای شهرستان ماهشهر است.

فرشید قنبری امروز اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف ارتقای سطح مهارت جامعه و مهارت کارگران صنایع و اصناف از طریق این مرکز و مراکز بخش خصوصی به نام آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای معتبر در حال اجراست.

وی افزود: این مرکز در انجام وظایف و تحقق اهداف خود با دو مشکل جدی عدم همکاری صنایع و اصناف در ارتقای سطح مهارت کارگران و نیروی کار روبه رو است و اکنون تنها به ارتقای سطح مهارت جامعه می‌پردازد.
 
رئیس مرکز آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای ماهشهر در ادامه با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی بیکاری در منطقه عدم مهارت کافی نیروی کار است، اظهار کرد: با وجود اعلام آمادگی این مرکز به صنایع طی جلسات مکرر تاکنون هیچ‌گونه همکاری وجود نداشته و مدیران صنایع بی‌توجه به لزوم آموزش نیروی کار خود از مراکز معتبر به آموزشگاه‌های آزاد بدون مجوز روی می‌آورند.
 
قنبری ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان با آن رو به رو است بی‌برنامگی اصناف در زمینه آموزش‌های لازم به دارندگان پروانه کسب و فعال در بازار و متقاضیان پروانه کسب است که در این مورد سلیقه‌ای عمل می‌شود و انتظار دارند پروانه کسب خود را بدون تشریفات قانونی و در اسرع وقت دریافت کنند.

وی در این رابطه به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه فنی و حرفه‌ای‌ها نقش موثری در رفع معضل بیکاری دارند ضرورت اتخاذ تصمیماتی از قبیل عضویت این مرکز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای ارائه مشاوره‌های لازم در طرح‌های اشتغال‌زایی و ارتقای مهارت نیروی کار جامعه احساس می‌شود، لذا پیگیری مسؤولان را در این زمینه خواستاریم.

قنبری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهرستان مکلف به هدایت 40 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش طبق ابلاغیه وزارت است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت آموزش‌های مفید فنی و حرفه‌ای در ارتقای مهارت جامعه انتظار می‌رود این مرکز در شورای آموزش و پرورش شهرستان عضویت داشته باشد و مشاوره‌های لازم را با توجه به نیاز بازار ارائه دهد.

وی در ادامه به تشریح ظرفیت‌های قابل توجه این مرکز پرداخت و گفت: به لطف پروردگار و تلاش‌های فرمانداران وقت و فرماندار فعلی، مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان امکاناتی از جمله مجهزترین کارگاه غواصی کشور، سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت 230 نفر با امکانات مناسب، مجهزترین کارگاه plc استان و یکی از مجهزترین کارگاه‌های برق ساختمان درجه یک استان را فراهم کرده است.
 
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ماهشهر افزود: این مرکز با کم‌ترین نیروی انسانی در مقایسه با مراکز دیگر با نیروی انسانی مناسب در تعهد سه ماهه نخست خود در عملکرد آموزشی به خوبی و بالاتر از تعهد تعیین شده در سال 95 عمل کرده است.

قنبری به آموزش‌های ارائه شده در شهرستان اشاره کرد و گفت: آموزش‌های ارائه شده ویژه آقایان در زمینه‌های برق صنعتی درجه دو، برق ساختمان درجه یک و دو، کاربر plc، تراشکاری درجه دو، برشکاری، لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری، غواصی سطح یک و دو، جوشکاری و برشکاری زیر آب و کارآفرینی و همچنین سایر حرفه‌های صنعت ساختمان است.

وی افزود: آموزش‌های ویژه بانوان نیز در زمینه‌های قالیبافی درجه دو، تابلو فرش و گلیم‌بافی ارائه شده و همچنین آموزش‌های غواصی، نقشه‌کشی ساختمان و اتوکد، برق ساختمان، جوشکاری، ایمنی در منزل از برنامه‌های در حال بررسی است.
 
قنبری در پایان گفت: جوانان ما پس از پایان تحصیل و اتمام خدمت سربازی در صورت نداشتن مهارت و ثروت خانوادگی در جست و جوی کار دچار سردرگمی خواهند شد لذا جوانان باید با کسب مهارت‌های مورد نیاز بازار و تحقیق در مورد ظرفیت‌های موجود در بازار، با راه‌اندازی کسب و کار شخصی در راستای توسعه اقتصادی کشور گام بردارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار