تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۲۸۰۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت بخش کشاورزی شوش هنوز جبران نشده است
فرماندار شوش با اشاره به خسارت هزار میلیارد ریالی حوادث غیر مترقبه به بخش کشاورزی این شهرستان گفت:کشاورزان خسارت دیده همچنان در انتظار جبران این خسارت ها هستند
فرماندار شوش با اشاره به خسارت هزار میلیارد ریالی حوادث غیر مترقبه به بخش کشاورزی این شهرستان گفت:کشاورزان خسارت دیده همچنان در انتظار جبران این خسارت ها هستند.

رضا نجاتی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش با محور استمهال جرائم تسهیلات پرداختی به کشاورزان خسارت دیده با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی گفت:بخش کشاورزی محور توسعه در شهرستان شوش است که باید به آن توجه جدی شود.

وی گفت: اگر بتوانیم کشاورزان را حمایت و تقویت کنیم،شاهد توسعه اقتصادی شهرستان خواهیم بود.

نجاتی خواستار حمایت های همه جانبه و کارشناسی شده بانک ها و دستگاه ها از بخش کشاورزی این شهرستان شد و گفت:باید از کشاورزان در جهت افزایش تولید و کاهش دغدغه آنها حمایت کرد.

نجاتی گفت: شوش یک شهرستان کشاورزی است که تولیدات کشاورزی آن به سایر نقاط کشور صادر می شود و در سبد غذایی کشور نقش اساسی دارد بنابراین باید در جهت حفظ این جایگاه، این بخش تقویت گردد.

وی با اشاره به خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان شوش گفت: در حوادث غیر مترقبه اواخر سال گذشته و اوایل امسال بیش از پنج هزار و 500 هکتار از مزارع گندم شوش خسارت دید و بیش از 20 هزار تن محصول گندم از بین رفت.

وی از بانک ها در جهت حمایت از کشاورزان و بخش کشاورزی خواست زمینه استمهال و تمدید تسهیلات بانکی کشاورزان خسارت دیده را فراهم کنند.

نجاتی افزود: بر اساس بند دال تبصره 11 قانون مدیریت بحران کلیه بانک ها اعم از دولتی و خصوصی و موسسه های مالی و صندوق های حمایتی که به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت نمودند موظف اند، باز پرداخت وام های اشخاص را که دچار خسارت ناشی از خشکسالی، سرمازدگی، آفات و بیماری و حوادث غیر مترقبه شده اند، با تایید کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، بانک و صندوق بیمه کشاورزی استمهال و تمدید کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار