تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 780 میلیون ریال؛
آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی درمانی دهدز تجهیز شد
در راستای کیفی سازی هر چه بیشتر آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی دهدز، یک دستگاه اتو آنالیزر با اعتباری بالغ بر میلیون 980 ریال برای این آزمایشگاه خریداری و به بهره برداری رسید
خوزنیوز: علی شالو رئیس مراکز بهداشتی درمانی دهدز در گفتگو با عصر ایذه برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت در دهدز و عملکرد چندماهه خود را تشریح کرد.
 
شالو با بیان لزوم توجه به آگاهی جامعه از فعالیتها و خدمات حوزه سلامت بویژه در مناطق محروم گفت: آگاهی عمومی در حوزه سلامت حساسیت و توجه جامعه را نسبت به این مقوله بالا می برد و رسانه ها نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری در ارتقاء آگاهی و سطح بهداشت و سلامت جامعه دارند، همچنین تعامل و همکاری سایر ادارات در زمینه آموزش و ارائه خدمات درمانی در سطح منطقه، کمک شایانی به ارتقا سطح سلامت مردم و کیفیت زندگی آنان می کند.
 
شالو در ادامه به تشریح عملکرد مرکز بهداشت در چند ماه اخیر پرداخت و گفت: با توجه به مشکلات موجود در مناطق روستایی و عدم توسعه یافتگی در برخی مناطق، پس از تشکیل سه جلسه شورای سلامت، خوشبختانه با تلاش سایر ادارات، تا کنون توانسته ایم کلیه مصوبات این شورا را به مرحله عملیاتی و اجرایی برسانیم.
 
وی با اشاره به محرومیت شدید منطقه و مشکل در زمینه تأمین نیروی انسانی اظهار داشت:  پرسنل بهداشتی در سطح کارشناسی و بالاتر (پزشک) در یک فضای  رقابتی توزیع می شوند و این امر طبیعی است که افرادی که بومی منطقه نیستند شهرهای بالاتر را انتخاب می کنند، بنابراین تلاش ما براین است که بتوانیم از نیروهای بومی ایذه و دهدز جهت ارائه خدمت بهره بگیریم.
 
شالو با تشریح اقدامات در راستای راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) گفت: در این سامانه، برای تمامی افراد پرونده الکترونیک سلامت ایجاد می شود و اطلاعات افراد بوسیله بهورزان در خانه های بهداشت وارد این سامانه می شود که خوشبختانه در دهدز این امر صورت گرفته است، همچنین در خانه های بهداشتی که زیرساخت های اینترنتی وجود نداشت و در مناطق صعب العبور، امکانات لازم برای ثبت پرونده های الکترونیک توسط بهورزان در مرکز بهداشت دهدز فراهم شد اما لزوم تجهیز این خانه های بهداشت به شبکه اینترنت برای استفاده از سامانه سیب امری بدیهی است که رفع این مشکل مستلزم تأمین منابع مالی است.
 
شالو با اشاره به تشکیل اولین شورای بهورزی خاطرنشان کرد: این شورا با هدف مشارکت فعال بهورزان برای تصمیم گیری، اجرای برنامه و پیگیری وضعیت شغلی و رفاهی همزمان با سراسر کشور در مرکز بهداشت دهدز نیز تشکیل شد.
 
وی با تأکید بر تأمین و تجهیز مراکز بهداشتی-درمانی، گسترش خدمات و بهبود استانداردها که از اولویت های طرح تحول نظام سلامت است، افزود: تعمیر و تجهیز خانه بهداشت موزرم با اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در حال اجرا است، همچنین مهمانسرای رکعت نیز با اعتباری بالغ بر 990 میلیون ریال و با پیشرفت فیزیکی 50 در صدی در حال تعمیر و بازسازی است.
 
شالو اظهار نمود: در راستای کیفی سازی هر چه بیشتر آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی دهدز، یک دستگاه اتو آنالیزر با اعتباری بالغ بر میلیون 980 ریال برای این آزمایشگاه خریداری و به بهره برداری رسید.
 
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به بازدیدهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به لحاظ کنترل کیفی از آزمایشگاه مرکز بهداشتی ملاح، خرید تجهیزات آزمایشگاهی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال برای این آزمایشگاه در دستور کار قرار گرفته است.
:
:
:
آخرین اخبار