تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۰۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت خوزستان:
تغذیه با شیر مادر، کلید توسعه پایدار در کشور است
کودکانی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه می کنند، از میزان هوش و توان جسمی بالاتری نسبت به سایر نوزادانی که از دیگر منابع غذایی تغذیه می کنند، بر خوردارند
خوزنیوز:  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: بی‌شک شير مادر، بهترين غذای کودک در ماه‌های نخستين تولد اوست و تغذيه نوزاد با اين شير در دو سال اول زندگی، يکی از نعمت‌ها و موهبت‌هايی است که خداوند به انسان‌ها ارزانی داشته است.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر شکراله سلمان زاده اظهار کرد: تحقیقات علمی نشان داده که تغییر ترکیبات شیر مادر از هنگام ولادت تا پایان دوران شیردهی با نیازهای غذایی، سلامتی و ایمنی کودک تناسب کامل دارد، از این رو کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند شش برابر دیگر کودکان شانس زنده ماندن دارند و شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتئینی و ویتامینی بسیار، بیش از سایر غذاها برای نوزادان توصیه شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: کودکانی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه می کنند، از میزان هوش و توان جسمی بالاتری نسبت به سایر نوزادانی که از دیگر منابع غذایی تغذیه می کنند، بر خوردارند و به طور كلي فواید شير مادر و شير دهي علاوه بر تاثير مستقيم بر نوزاد، مي تواند براي مادر(خصوصا از نظر روحي –رواني) و وضعيت اجتماعي-اقتصادي جامعه نيز تاثير بگذارد. در واقع تغذیه با شیر مادر نقش مهمی در آینده سلامت فرد داشته و انسان سالم محور توسعه است و می توان نتیجه گرفت تغذیه با شیر مادر کلید توسعه پایدار یک جامعه خواهد بود.

سلمان زاده افزود: با توجه به اهمیت تغذیه با شیر مادر، لازم است در تمامی ادارات و دستگاه های دولتی، فرودگاه ها، پایانه ها و... مکانی تحت عنوان اتاق مادر و کودک در نظر گرفته شود تا مادران در محیطی آرام و ایمن به فرزندان خود شیر دهند.

معاون بهداشت دانشگاه در پایان به لزوم الصاق پیوست سلامت در تمامی پروژه ها، طرح ها و برنامه های ملی و استانی اشاره نمود و اظهار داشت: پیوست سلامت، مجموعه ای از دستورالعمل ها، روش ها و ابزارهایی است که به صورت نظام مند، اثرات بالقوه و گاهی ناخواسته یک طرح یا پروژه را بر سلامت مردم و گسترش آنها در جامعه ارزیابی می کند و هدف آن، معطوف نمودن توجه مسئولان طرح های مختلف به سلامت مردم است تا پروژه ها در درازمدت ضمن ارائه خدمات به مردم، سلامت آنها را به مخاطره نیندازد.
:
:
:
آخرین اخبار