تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۸۱۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس:
خوزستان همواره دستخوش تدابیر نادرست پایتخت نشینان بوده است
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان همواره دستخوش تصمیمات و تدابیر نادرست پایتخت نشینان بوده که معتقدیم می توانست کارشناسی تر و بهتر باشد
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان همواره دستخوش تصمیمات و تدابیر نادرست پایتخت نشینان بوده که معتقدیم می توانست کارشناسی تر و بهتر باشد.

غلامرضا شرفی افزود: متاسفانه یک جانبه نگری، نفوذ و القای برخی افکار، تمرکزگرایی و سوءتدبیر سبب شده که منطقه ای ضعیف و منطقه ای دیگر قوی شود، آیا می توان کشور را با یک شکل کاریکاتوری اداره کرد؟ یک دست چاق باشد و دیگری لاغر، یک پا بلند و دیگری کوتاه باشد؟

وی اظهار کرد: شهر آبادان که با ارزان ترین هزینه کرد و کمترین نرخها بهترین بستر تولید، اقتصاد پویا، مستمر، پایدار و متعالی را در خود دارد اکنون باید برای ورود محصولات کشاورزی و غیره چشمش به دیگر نقاط باشد.

وجود بهترین زیرساختهای صنعتی و پتروشیمی 

شرفی تصریح کرد: بهترین زیرساختها و اقلیم برای کارهای صنعتی و پتروشیمی در شهرهای آبادان و خرمشهر وجود دارد اما شاهد هستیم که در مناطق کمتر برخوردار به لحاظ زیرساختی موضوع احداث پتروشیمی همراه با تخصیص اعتبار در دستور کار قرار می گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث پالایشگاه در بندرعباس یادآور شد: کدام یک از مسئولانی که این تدابیر را کرده اند، می تواند مدعی توجیه اقتصادی آن باشد.

وی با تاکید براینکه زمانی موضوع امنیت در شهرهای آبادان و خرمشهر مطرح بود اما امروز دیگر چنین نیست، گفت: توجه به مزیتها و زیرساختها به عنوان بالاترین، موثرترین و علمی ترین ملاحظات برای خارج کردن اقتصاد راکد کشور بایستی مد نظر قرار گیرد، هزینه کردها باید براساس مزیتها و زیرساختها باشد نه آنکه برای ایجاد زیر ساخت هزینه هنگفتی را به کشور تحمیل کنیم، این کار از چه عقلانیتی برخوردار است، وزیر مربوطه بیاید پاسخ دهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: با تدابیر و مصلحت های مختلف در خصوص برخی تصمیمات کلان کشور که سبب می شود تا در منطقه ای ضروریات زندگی لحاظ نشود، به شدت مخالفیم، هیچ مصلحتی بالاتر از برقراری عدالت برای اداره کشور نیست و هیچ ضرری بالاتر از تبعیض، بنیان یک کشور را سست و لرزان نمی کند.

توسعه با اجحاف در حق خوزستان عقلانی نیست

شرفی اضافه کرد: اگر توسعه و آبادانی برای مناطق کویری کشور و تبدیل آنها به قطبهای کشاورزی و یا گردشگری مستلزم صرف هزینه های سنگین و خدای ناکرده اجحاف در حق دیگر نقاط کشور است به طور حتم از یک فکر کارشناسی شده برخوردار نبوده، این چه اصرار، حجت و عقلانیتی است که مناطقی را که به واسطه داشتن مزیتهایی همچون برخورداری از رودخانه های کارون، اروند و بهمنشیر قطب کشاورزی و گردشگری بودند، اکنون به دلیل اعمال سوء تدبیر در مضیقه و مشکلات انبوه به سر ببرند.

وی با اشاره به برداشتهای ناروا و نادرست از سرشاخه های کارون تصریح کرد: بدون لحاظ کمترین فکر کارشناسانه، هرگاه اراده کردند هر مترمکعب آبی را که خواستند از سر شاخه ها برداشتند و با کوه بُری و صرف هزینه های سنگین آب را به سایر مراکز و استانها بردند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه توسعه باید برای سایر نقاط کشور نیز تعریف شود اما مشکل تنها با انتقال آب به سایر نقاط حل نمی شود.

حبس آب شیرین بهترین رویکرد

شرفی با اشاره به قرار گرفتن اجرای طرح «حبس آب شیرین» در دستور کار وزارت نیرو، افزود: اگر از همان ابتدا برون رفت آب را در پائین دست رودخانه بهمنشیر (خروجی کارون) که سالانه ۲۱ میلیارد مترمکعب آب پر از املاح و مناسب برای کشاورزی و پرورش آبزیان به دریا می ریزد را حبس و کنترل شده خارج می کردند شاید الان با کمبود آب مواجه نمی شدیم، اکنون با هر مَد  آب دریا تا ابتدای انشعاب کارون به بهمنشیر پیشروی می کند که این امر سبب تغییر در اکوسیستم آب رودخانه و از بین رفتن محل تخم ریزی ماهیان نیز شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمان حاضر به دلیل بروز تغییرات در زیستگاه ماهیان، سهم صیادان از ماهیان آب شور و شیرین بسیار کم و ناچیز است ضمن آنکه که کشت میانه کاری نخیلات و حتی خرما نیز به دلیل کمی و شوری آب دستخوش تغییر شده است.

وی با ناهنجار خواندن وضعیت زندگی مردم تصریح کرد: در بحث آب ما حرفهای زیادی را با مسئولان مربوطه در میان گذاشتیم همانگونه که نمایندگان ادوار گذشته نیز چنین کردند اما حاصل آن نتیجه مفید به حال منطقه نشد، دریایی از آب در پشت سد کارون ۲ وجود دارد آن وقت در ۶۰ کیلومتری و حتی کمتر از آن (شهرهای شمال شرق خوزستان) زمینهای کشاورزی از بی آبی لم یزرع  و خشک شده اند.

آبادانی ها مرزداران بی جیره و مواجب اند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در آبادان نیز آب بدبو، بی کیفیت و شور، هزینه های هنگفتی را بر مردم تحمیل کرده است، آبادانیها مجبورا پول آب شور بدهند، آب تصفیه را نیز خریداری کنند، برای دسترسی به همان آب شور پمپ آب نیز خریداری و پول برق پمپ را نیز بپردازند، در کجای ایران چهارهزینه برای یک آب پرداخت می شود؟ آنگاه ما شهر مرزی با مرزدارانی بی جیره و مواجب هستیم که برای دفاع از کشور نیز بیش از چهار هزار شهید تقدیم کرده است.

شرفی افزود: من نمی دانم اگر این فاکتورها را دیگر ملتها در سایر کشورها داشتند دولت مرکزی چه معامله ای با این مردم می کرد، مردم آبادان و خرمشهر مستحق تاج پادشاهی، سروری و افتخار هستند.

کثرت مراجعه مردم به نمایندگان به دلیل پاسخگو نبودن برخی مسئولان

وی با اشاره به حجم بالای مراجعات شهروندان به «خانه مردم» اضافه کرد: متاسفانه عدم تعهد پذیری، انجام نشدن درست و به موقع مسئولیتها، سوء مدیریت و عدم پاسخگویی برخی مسئولان سبب فراوانی مراجعه شهروندان به خانه مردم برای کمک در جهت رفع مشکلاتشان شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از یک سو مردم بایستی به درستی توقعاتشان را به دستگاههای ذیربط اعلام کنند و مسئولان نیز بایستی پاسخگوی مسائل پیرامونی حوزه کاری خود باشند.

شرفی در پایان یادآور شد: آنچه که ما برای ارتقای سطح کیفی زندگی و ارائه خدمات به مردم می خواهیم انجام یکسری اقدامات عقلانی بر پایه اصول روشی با پیش روی گام به گام است تا بتوانیم از نتیجه مطلوب را از اقدامات بگیریم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار