تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۱۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گله‌مندی کشاورزان دزفول از کاهش ارزش افزوده گندم بذری
دولت 20 درصد ارزش افزوده‌ای که به گندمکاران بذری تعلق می‌گرفت را به 15 درصد کاهش داده که این مساله باعث بروز مشکلات فراوانی برای گندمکاران بذری شده است
رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: ‌دولت 20 درصد ارزش افزوده‌ای که به گندمکاران بذری تعلق می‌گرفت را به 15 درصد کاهش داده که این مساله باعث بروز مشکلات فراوانی برای گندمکاران بذری شده است.

ناصر نظرزاده اظهار کرد:‌ گندمکاران بذری در استان پس از کشت و فروش محصولات خود به دولت، درصدی به عنوان ارزش افزوده به آن‌ها تعلق می‌گرفت که دولت هر ساله این میزان را کاهش می‌دهد و اکنون به 15 درصد رسیده که باعث گلایه گندمکاران بذری استان شده است.

وی افزود: ‌کاهش میزان ارزش افزوده گندمکاران بذری به 15 درصد، مشکلات فراوانی را برای آن‌ها به وجود آورده است و این مساله باعث می‌شود تا بحث تولید بذر در استان با مشکل مواجه شود.

نظرزاده تصریح کرد: ‌دولت این توان را دارد که بتواند بذور غنی گندم بذری تولید شده توسط کشاورزان استان را خریداری و حتی آن را صادر کند اما با وجود این اتفاق و کاهش ارزش افزوده کشاورزان، عملا این امر ممکن نخواهد بود و تولید برای کشاورزان به صرفه نیست.

وی گفت: دولت باید برای تولید با کیفیت سرمایه‌گذاری کند تا کشاورزان بتوانند محصولات با کیفیتی را تولید کنند اما کاهش ارزش افزوده گندم بذری انگیزه کشت با کیفیت را از کشاورزان گرفته است.

نظرزاده عنوان کرد: ‌وزارت جهاد کشاورزی باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کند اما متاسفانه بر خلاف شعار تولید محصولات با کیفیت عمل می‌کند و این عدم حمایت از کشاورزان باعث کاهش انگیزه آن‌ها در کشت محصولات با کیفیت شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار