تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۲۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاشیه های سفر استاندار خوزستان به دزفول
دزفول مقصد چهاردهمین سفر استانی استاندار خوزستان بود. سفری با دستور کار فشرده که حاشیه های آن پشت درهای بسته شروع شد و در پشت درهای بسته نیز پایان یافت
حاشیه های سفر استاندار خوزستان به دزفولدزفول مقصد چهاردهمین سفر استانی استاندار خوزستان بود. سفری با دستور کار فشرده که حاشیه های آن پشت درهای بسته شروع شد و در پشت درهای بسته نیز پایان یافت.

* با وجود اینکه مسئولان فرمانداری شهرستان دزفول از ساعت 9 صبح منتظر ورود استاندار به این شهرستان بودند احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان در ساعت 10:15 دقیقه و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ساعت 10:52 دقیقه وارد فرمانداری دزفول شدند.

*تاخیر استاندار موجب شد تا فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان دزفول بیش از یک ساعت در محوطه فرمانداری منتظر ورود استاندار و هیات همراه باشند.

*استاندار خوزستان در بدو ورود به فرمانداری ویژه دزفول مورد استقبال حبیب الله آصفی فرماندار،امیر عیسی زاده معاون سیاسی و اجتماعی،حجت الاسلام موسوی مشاور فرهنگی و علیرضا شلال نژاد مشاور اقتصادی ،سرهنگ علی الهامی فرمانده انتظامی دزفول و نیز بخشداران دزفول قرار گرفت.

*پس از حضور استاندار خوزستان نشست بررسی ظرفیت ها و مشکلات شهرستان دزفول با حضور مسئولان محلی در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان دزفول برگزار شد.

*در این نشست استاندار خوزستان از حضور نداشتن مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گله کرد و در تماس تلفنی با وی مراتب اعتراض خود را به وی اعلام کرد و گفت:نه تنها شخصا در این نشست حضور نیافتی بلکه حتی معاون خود را نیز اعزام نکردی.

در این نشست در خصوص مشکل زمین پایانه گل و گیاه دزفول بحث و تبادل نظر شد و فرماندار ویژه دزفول ضمن معرفی طرح های در حال اجرای این شهرستان به بیان مشکلات پیش روی این طرح ها پرداخت و از استاندار خوزستان برای حل مشکلات آنها خواست تا همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.

* جلسه ای با قید 'محرمانه' ساعت 10 صبح با حضور نماینده مردم دزفول در مجلس، فرمانده انتظامی دزفول، فرماندار، امام جمعه و همچنین فرماندار ویژه دزفول به همراه برخی معاونان مدیر کل، اولین جلسه استاندار خوزستان در دفتر کاری فرمانداری دزفول بود که به دلیل اینکه تنها برخی خبرنگاران اجازه ورود به این جلسه را یافتند موجب اعتراض خبرنگار یکی از خبرگزاری های حاضر در فرمانداری شد.

* این در حالی بود که تعدادی از خبرنگاران پایگاه های خبری شهرستان دزفول که اسامی آنها برای ورود به این جلسه به حراست فرمانداری داده نشده بود از ورود آنها به فرمانداری دزفول برای این جلسه جلوگیری شد و برخی از خبرنگاران نیز مدعی بودند فرمانداری دزفول در دعوت از خبرنگاران دچار تبعیض شده و آنها را دعوت نکرده است.

* در حالی برخی خبرنگاران که اجازه حضور در این جلسه را نیافته بودند در پشت درهای بسته مشغول رایزنی برای ورود به جلسه بودند برخی مسئولان شهرستان دزفول نیز که برای حضور در این جلسه دعوت شده بودند نیز از ورود آنها به جلسه ممانعت شد.

* مدیر جهاد کشاورزی دزفول به همراه 2 معاون مدیر کل و همچنین رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول به همراه 2 معاون مدیر کل که برای حضور در این جلسه دعوت شده بودند اجازه ورود به جلسه را نیافتند.

* رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول گفت: به دعوت فرمانداری به همراه سه معاون مدیر کل در این جلسه حضور یافته ولی اجازه حضور در جلسه را نیافتیم و تنها یک نفر به نمایندگی از اداره کل اجازه ورود به جلسه یافت.

منصور نظریان گفت: با وجود دعوت صورت گرفته از سوی فرمانداری برای حضور در این جلسه فقط افراد خاصی اجازه حضور در این جلسه را یافتند.

* با گذشت یک ساعت و نیم از جلسه اتاق انتظار فرمانداری دزفول شاهد حضور تعداد زیادی از سرمایه گذاران، خبرنگاران همچنین برخی مسئولان شهری از جمله رئیس شورای شهر و شهردار دزفول بود که برای حضور در جلسه و دیدار با استاندار جمع شده بودند.

* با اتمام جلسه در ساعت 12:30 دقیقه یکشنبه کاروان مسئولان برای افتتاح، کلنگ زنی و بازدید از ظرفیت های اقتصادی و تولیدی شهرستان دزفول به همراه 20 خبرنگار اعزامی از اهواز و خبرنگاران رسانه های جمعی دزفول به راه افتاد.

 *پس از کلنگ زنی کارخانه تولید انواع خوراک دام با ظرفیت تولید 400 هزار تن در سال، بازدید از مراحل ساخت کارخانه تولید تجهیزات پزشکی و اتاق عمل با اعتبار 50 میلیون دلاری سرمایه گذار دانمارکی دومین مقصد حضور استاندار خوزستان و هیات همراه بود که مدیر اجرایی این طرح رفع موانع و سرعت بخشی در امور اداری صدور مجوز و مشکل زمین برای اجرای گام دوم این کارخانه را خواستار شد که استاندار خوزستان در حل موانع و تسریع امور اداری قول مساعد داد و فرماندار ویژه دزفول نیز از اهدای زمین رایگان برای اجرای گام دوم این کارخانه خبر داد.

* از جمله حواشی این دیدار اشتباه بنر خوش آمد گویی نصب شده در محل ساخت کارخانه تولید تجهیزات دارویی بود که در آن نام استاندار به اشتباه جعفری چاپ شده که با برچسب هایی درصدد اصلاح آنها برآمده بودند.

* در حاشیه بازدید از این طرح در شهرک صنعتی شماره 2 دزفول برخی صنعتگران نسبت به قطع آب این شهرک صنعتی اعتراض خود را به استاندار خوزستان اعلام کردند.

* بازدید از روند توسعه ای فاز سوم کمپوست بزرگترین کارخانه تولید قارچ خوزستان از دیگر برنامه های استاندار خوزستان در دزفول بود که استاندار و هیات همراه از بخش های مختلف این کارخانه و طرح های توسعه ای آن بازدید کردند.

* گرمای شدید هوا موجب توزیع کلاه ، آب و دستمال کاغذی بین خبرنگاران و مسئولان شد و استاندار خوزستان نیز قید کت را برای ادامه بازدید زد.

* مرز هوایی و پایانه صادراتی 2 درخواست همیشگی مسئولان دزفول از استاندار بود که استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مرز هوایی دزفول در حال پیگیری است و مراحل ساخت پایانه صادراتی در شوش اجرایی می شود.

* نماز ظهر به امامت امام جمعه دزفول، با مؤذنی شهردار و قرائت ادعیه توسط فرمانده انتظامی دزفول در شرکت قارچ جلگه دز اقامه شد.

* قطع آب شهرک صنعتی شماره 2 که چند ماه است گریبان صنعتگران این شهرک را گرفته از طرفی و همچنین پوشش ضعیف آنتن دهی تلفن همراه در منطقه موجب شد تا استاندار خوزستان بلافاصله به صورت تلفنی موضوع را پیگیری کند.

* معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران که برای افتتاح بزرگترین و نخستین سیلوی بتنی سازمان تعاون روستایی کشور در دزفول حضور یافته بود با حضور استاندار خوزستان این سیلوی 30 هزار تنی را به طور رسمی افتتاح کرد.

* معاون وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های دزفول توجه به احداث پایانه صادراتی در دزفول را مورد تاکید قرار داد.

* بازدید از طرح توسعه ای کارخانه روغن نباتی ساعی و کارخانه خمیر مایه دزفول از جمله بخش های دیگر سفر استاندار خوزستان به دزفول بود که موجب شد بازار عکس های سلفی برخی خبرنگاران و مسولان با تاسیسات این کارخانه داغ باشد.

* مقصد بعدی استاندار خوزستان کارخانه فولاد دزفول بود. جذب نیرو در این کارخانه که فاز اول آن در 2 ماه آینده به بهره برداری رسیده و آگهی استخدام جذب 200 نفر نیرو از طریق آزمون را اعلام شده بحث داغ این روزهای دزفول است به طوری که نگرانی های جدی نسبت به جذب افراد غیربومی در این کارخانه وجود دارد.

* یکی از کارگران مشغول در این کارخانه در حاشیه این سفر با تایید این نگرانی گفت: در روزهای گذشته تعدادی افراد غیربومی در این کارخانه جذب شده اند.

* این موضوع باعث شد تا خبرنگار ایرنا با حضور استاندار، فرماندار، نماینده مردم دزفول در مجلس و همچنین سرمایه گذار این طرح نگرانی از جذب افراد غیر بومی و جذب از طریق ضابطه را مطرح که فرماندار ویژه دزفول در پاسخ گفت: با موافقت سرمایه گذار یقینا تمام افراد جذب شده در این کارخانه بومی و از طریق چارچوب های قانونی و آزمون استخدام می شوند.

* بازدید از زهکش فاضلاب روباز کوی مدرس از بخش های پیش بینی شده در برنامه استاندار خوزستان بود. زهکش فاضلابی که وزیر نیرو نیز از آن بازدید ولی تاکنون مشکل آن حل نشده است.

* جوان 27 ساله از ساکنان کوی آیت الله مدرس دزفول گفت: پیشرفت استانداردسازی و مسقف کردن این زهکش هر سال کمتر از یک متر است.

وی گفت: 16 سال است که مردم منطقه با مشکل بهداشتی و بوی تعفن این زهکش مواجه شده ولی تاکنون هیچ اقدام موثری برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

* کلنگ زنی گاوداری 2 هزار راسی، کلنگ زنی 2 باب اورژانس خیرساز کوی زیبا شهر و بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح فتح المبین دزفول دیگر برنامه های استاندار خوزستان در دزفول بود.

*به دلیل تراکم برنامه ها نشست خبری استاندار خوزستان با اصحاب رسانه که قرار بود ساعت 21 برگزار شود لغو شد.

* اگرچه شروع برنامه های استاندار خوزستان با بیش از 20 خبرنگار آغاز شد ولی تعداد این خبرنگاران رفته رفته کاهش یافت به طوری که تنها 2 خبرنگار در ساعت اعلام شده برای نشست خبری حضور داشتند.

* با لغو نشست خبری جلسه ای فشرده با سرمایه داران آخرین برنامه استاندار خوزستان بود که باز هم در پشت درهای بسته علاوه بر جمع بندی مشکلات شهرستان و تصمیم های لازم در این خصوص به هر گروه سرمایه گذار که برای بیان مشکلات خود در فرمانداری حضور داشتند 2 دقیقه اجازه طرح مشکل داده شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار