تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۲۸۲۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
مقاومت حماسی 9 مهر مردم حمیدیه معرفی شود
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خواستار معرفی مطلوب‌تر مقاومت حماسی مردم حمیدیه در 9 مهر شد و گفت: مقاومت حماسی مردم حمیدیه در 9مهر ظرفیت بی‌بدیل مردم را نشان داد
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خواستار معرفی مطلوب‌تر مقاومت حماسی مردم حمیدیه در 9 مهر شد و گفت: مقاومت حماسی مردم حمیدیه در 9مهر ظرفیت بی‌بدیل مردم را نشان داد.

فرج الله خبیر ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد استانی هفته دفاع مقدس با اشاره به تامین منابع مالی برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس و کمبود منابع استانی و دستگاه‌ها اظهار کرد: نه تنها استان بلکه کل کشور از لحاظ منابع مالی با مشکل جدی روبه‌رو است که انتظار می‌رود مسئولان برگزاری با برنامه ریزی حساب شده در اختصاص منابع صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در بحث دفاع مقدس استان ویژه‌ای است گفت: مردم استان خوزستان بارزترین نقش را در جریان دفاع مقدس ایفا کردند به طوری که عملیات دفاع مقدس را در تمام زوایای زندگی خود لمس کردند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تمام مردم ایران از نوار مرزی از سردشت آذربایجان شرقی تا جنوبی ترین نقطه کشور در استان خوزستان به طور ملموس جنگ تحمیلی را درک کردند.

وی افزود: قطعا واقعیت مردم شهرهایی مثل سوسنگرد، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، اندیمشک، دزفول و شوش در زمان جنگ تحمیلی خانه و زندگی خود را از دست دادند و دچار مشکلات جدی شده و مقاومت را از نزدیک تجربه کردند با مردم شهرهایی که مثل مسجد سلیمان و ایذه متفاوت است.

خبیر ادامه داد: البته شهرهای دیگر که دور از خط جنگ و جبهه بودند به دلیل زندگی در استان نیز متاثر شدند.

وی در ادامه از مسؤولان برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس درخواست کرد: کمیته‌هایی را تشکیل دهند تا در قالب این کمیته‌ها رنجی که در طول جنگ بر مردم گذشته را به نحو مطلوب نمایش دهند.

خبیر با اشاره به عملیات 9مهر در شهرستان حمیدیه و نخستین شکست نیروهای بعثی در این عملیات گفت: این عملیات توسط نیروهای مردمی و مشارکت بی‌نظیر مردم سبب شکست دشمن و عدم پیشروی آن به شهرهای دیگر شد.

وی تاکید کرد: نقش مردم در عملیات 9 مهر شهرستان حمیدیه نشان دهنده این است که ما ظرفیت‌های خوبی در میان مردم داریم که انتظار می‌رود ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کمیته‌ای ویژه با حضور مردم تشکیل دهد.

خبیر ادامه داد: کمیته‌های مردمی به گونه‌ای تشکیل و فعال شود که نقش مردم در برگزاری مراسمات هفته دفاع مقدس مشخص شود و این مراسمات صرفاً دولتی و توسط عوامل دولت نباشد.

وی تاکید کرد: به همه فرمانداران شهرستان‌ها به ویژه شهرهایی که از نزدیک در ارتباط با جنگ تحمیلی بودند ابلاغ می‌کنیم که ستادهای دفاع مقدس را تشکیل دهند.

وی در پایان یادآور شد: به دلیل اهمیت عملیات 9 مهر در شهرستان حمیدیه و 5 مهر شکست حصر آبادان مراسم ویژه این عملیات و در خور نام آنها در شهرستان برگزار شود.

لزوم استفاده از تمام ظرفیت رسانه‌ها برای انعکاس بهتر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خوزستان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خوزستان گفت: تمام ظرفیت رسانه‌ها به منظور انعکاس بهتر وقایع و برنامه‌های هفته دفاع مقدس به کار گرفته شود تا نقش و جایگاه استان به عنوان پایتخت دفاع مقدس مشخص شود.

سردار محمد علیپور ظهر امروز  در اولین جلسه استانی ستاد دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن پس از جنگ درموضاعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی ما را هدف قرار داده است اظهار کرد: خوشبختانه با تمام سعی و تلاشی که دشمنان انقلاب انجام داده‌اند اما نتوانستند کوچکترین تعرضی پس از جنگ تحمیلی به کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر به دوران جنگ تحمیلی نگاه کنیم معتقدیم ما پیروز از جنگ بیرون آمده‌ایم چرا که عوامل و دلایل پیروزی را می‌دانیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خوزستان تصریح کرد: پیروزی ما مقابل توطئه‌های مکرری است که توسط 37کشور که به لحاظ امکانات، پشتیبانی، حمایت مالی، طراحی و برنامه ریزی و.. ارتباط مستقیم در جنگ تحمیلی داشتند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با وجود حمایت‌های همه جانبه‌ای که از رژیم بعثی می‌شد یک تنه در مقابل توطئه‌ها ایستادگی کردند بیان کرد: دستاوردهای ما در جنگ تحمیلی مقدمه پیروزی‌های کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی،اقتصادی و... شد.

علیپور ابراز امیدواری کرد: هر سال بتوانیم با همان شاخص‌هایی که پیروز شدیم نقش استان در جنگ تحمیلی را مشخص کنیم.

وی  با تاکید بر نقش رسانه‌های گفتاری و نوشتاری در رساندن پیام دفاع مقدس تشریح کرد: زمانی که نام خرمشهر، عملیات طریق القدس و.. از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود در واقع هیمنه دشمن به هم می‌ریزد.

علیپور تاکید کرد: ما خوزستانی‌ها در بحث دفاع مقدس باید مطالبه‌گر باشیم و از آن بعنوان هویت دینی، انقلابی و جهادی یاد کنیم چرا که دفاع مقدس واقعه‌ای است که با فتوای رهبر دینی همه اقشار و اقوام در آن مشارکت داشتند.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس با اشاره به نا امنی‌های کشور عراق و بحث تکفیری‌ها به عنوان سلاحی در دست استکبار، تاکید کرد: باید با هوشیاری امنیت پایداری که لایق یک نظام دینی است را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تشکیل شش کمیته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: تا قبل از 18 مردادماه جاری جلسات و مقدمات مربوط به این کمیته‌ها باید انجام و به دبیرخانه ستاد ارائه شود.

علی پور تاکید کرد: کمیته‌های دفاع مقدس شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، حمیدیه، دزفول و اندیمشک که بیش از سایر شهرهای استان مورد تهاجم قرار گرفتند تشکیل و پیشنهادات خود را  به دبیر خانه ستاد ارائه دهند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد:  تمام ظرفیت رسانه‌ها به منظور انعکاس بهتر وقایع و برنامه‌های دفاع مقدس به کار گرفته شود تا نقش و جایگاه استان خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس مشخص شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار