تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۲۸۳۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندارخوزستان:
فقرحرکتی در ورزش بانوان نسبت به آقایان بیشتر است
فقرحرکتی در ورزش بانوان نسبت به آقایان بیشتر بوده و دستگاه های اجرایی باید در راستای فعال کردن ورزش همگانی تلاش کنند
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: فقرحرکتی در ورزش بانوان نسبت به آقایان بیشتر بوده و دستگاه های اجرایی باید در راستای فعال کردن ورزش همگانی تلاش کنند.

فرج الله خبیر عصر چهارشنبه در نشست شورای ورزش استان برفراهم کردن زیرساخت های لازم برای توسعه ورزش همگانی در استان تاکید کرد و گفت: در زمان حاضر توسعه ورزش همگانی یکی ازاولویت های کاری در شورای ورزش استان به شمار رفته و مسئولان ورزش و دستگاه های اجرایی استان نیز باید هرچه در توان دارند درجهت ارتقاء سطح ورزش همگانی بکار گیرند.

وی افزود: برقراری ارتباط بیشتر بین ورزش همگانی و استانداری خوزستان می تواند بستر لازم را برای تعامل بیشتر هیات استان با شهرداری ها و دستگاه های اجرایی فراهم سازد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: بخش عمده ای از شهروندان خوزستانی باوجود کمبودهایی که در ورزش همگانی وجود دارد در زمان حاضر در این زمینه حضوری موثر دارند و نیاز است با فراهم کردن امکانات بیشتر شرایط را برای حضور آن ها بخصوص در بخش بانوان مهیا کنیم.

وی بیان کرد: همچنین دستگاه های اجرایی باید در زمینه ورزش همگانی ورود کرده و فرمانداری ها نیزکه با فضای موجود شهرها آشنایی بیشتری دارند، در شش ماهه دوم سال فعالیت های خود را در زمینه ورزش همگانی و برگزاری همایش های پیاده روی بیشتر کنند.

خبیرهمچنین به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: دراین جلسه پس از بررسی مشکلات موجود شهرداری ها به عنوان یک دستگاه متولی باید تمامی اعتبارات را برای توسعه ورزش همگانی استان تامین کنند و اداره ورزش و جوانان نیز با همکاری فرمانداری ها و بنگاه های اقتصادی در شهرها تا پایان سال برنامه های مفیدی را در این بخش تدارک ببینند.

وی بیان کرد:همچنین باتوجه به مشکلات بانوان در ورزش همگانی و فقر حرکتی که در این بخش وجود دارد تصمیم بر آن شد که تمامی امکانات لازم جهت تجهیز پارکهای ویژه بانوان در دستور کار قرار گیرد و گزارش پیشرفت فیزیکی پارک های در حال احداث بانوان به استانداری ارائه شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد:همچنین توسعه ورزش کارکنان دستگاه های اجرایی نیز یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود و قرار شد اداره ورزش و جوانان استان در این زمینه تعامل بیشتری با دستگاه های اجرایی داشته باشد.

همچنین در این ادامه جلسه احمد سیاحی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: تاکنون در زمینه های مختلف ورزشی جلسات متعددی برگزار و مصوبات زیادی نیز در دستور کار قرار گرفته است اما بخش عمده ای از این مصوبات هیچگاه اجرایی نشده و به دست فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: شاید اگر به مصوبات پیشین رجوع کرده و آن ها را به مرحله اجرا دربیاوریم دیگر نیازی به مصوبات جدید برای توسعه ورزش استان نداشته باشیم.

سیاحی ادامه داد: در شوراهای مختلف کشاورزی، اقتصادی و آموزش و پرورش نیز موارد زیادی مصوب شد اما حداقل بخشی از این مصوبات اجرایی شد.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید ورزش را باور کنند و بخشی از هزینه های خود را به توسعه ورزش دستگاه خود اختصاص دهند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان همچنین به اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه ها و شرکت های استان به توسعه ورزش اشاره کرد و گفت: در بسیاری از استان ها این یک درصد به ورزش اختصاص می یابد اما باتوجه به این که الزامی در اجرای آن وجود ندارد در خوزستان توجهی به این یک درصد نمی شود.

وی تاصریح کرد:مشکلات ورزش استان با برگزاری جلسات ، تعیین مصوبات و نامه نگاری رفع نمی شود بلکه تدوین یک طرح جامع ورزش در استان یک ضرورت برای خروج از مشکلات است.

همچنین دراین جلسه فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با انتقاد از وضعیت نامناسب پارک های ویژه بانوان در سطح استان گفت: در زمان حاضروضعیت پارک های بانوان برای حضور آن ها نامناسب و در برخی پارک ها نیز با ناامنی همراه است.

وی افزود: وجود حیوانات مختلف در برخی از پارک های ویژه بانوان شرایط بسیار بدی را ایجاد کرده است که یکی از دلایل استقبال کم بانوان از این مکان ها همین امر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: پارک های ویژه بانوان دراستان در زمان حاضر امنیت و تجهیزات لازم را نداشته و نیاز است شهرداری مدیریت بیشتری بر پارک های بانوان داشته باشد.

همچنین فرامرز کیانی زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باتوجه به جلسات هدفگذاری که با هیات های ورزشی استان در سال های اخیر در دستور کار داشتیم تفاهم نامه ای میان اداره کل و هیات ها تنظیم و آیتم های مهم برای ارزیابی عملکرد هسات ها مشخص شد.

وی افزود:هیات های ورزشی در دوسال گذشته بر اساس این هدفگذاری ها برنامه های خود را پیش برده اند و در رشته های مختلف نیز رشد خوبی را شاهد بوده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: اداره ورزش و جوانان استان درسال 95 برنامه های مفیدی برای افزایش تیم های حاضر درلیگ کشوری، برگزاری کلاس های داوری و مربی گری، برگزاری میزبانی و اعزام ها ، بحث مدال آوری ، افزایش دعوت شدگان به تیم های ملی وبحث توسعه ورزش بانوان پیش بینی کرده است.

وی بیان کرد: درسال جاری برای برگزاری حدود 520 کارگاه آموزشی، حضور 252 تیم در لیگ های کشوری، اعزام بیش از هشت هزار و 500 ورزشکار به 575 مسابقات کشوری ، برنامه ریزی برای افزایش تعداد مدال آوری ورزشکاران استان و آمار دعوت شدگان به تیم های ملی و توسعه ورزش بانوان هدفگذاری شده است.

کیانی زاده تصریح کرد: برگزاری جلسات هدفگذاری هیات های ورزشی یکی از دلایل رشد قابل توجه ورزش استان در برخی از رشته ها بوده چرا که اگر این جلسات برگزار نمی شد هیات ها خود را ملزم به اجرای این سیاست ها نمی دانستند.

نشست شورای ورزش استان عصر چهارشنبه باحضور استاندار و جمعی از معاونانش، برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و رئسای هیات ورزشی استان در سرسرای جلسات استاندار خوزستان برگزار شد.

درپایان این جلسه مصوب شد که شهرداری ها به عنوان یک دستگاه متولی تمامی اعتبارات لازم را برای توسعه ورزش همگانی استان تامین کرده و اداره ورزش و جوانان نیز با همکاری فرمانداری ها و بنگاه های اقتصادی در شهرها تا پایان سال برنامه های مفیدی را دراین بخش تدارک ببینند.

همچنین درخصوص توسعه ورزش بانوان مصوب شد که تمامی امکانات لازم جهت تجهیز پارکهای ویژه بانوان در دستور کار قرار گیرد و گزارش پیشرفت فیزیکی پارک های در حال احداث بانوان نیز به استانداری ارائه شود.

توسعه ورزش کارکنان دستگاه های اجرایی نیز یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود و قرار شد اداره ورزش و جوانان استان در این زمینه تعامل بیشتری با دستگاه های اجرایی داشته باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار